Podaruj 1,5% podatku naszej szkole.
Podaruj 1,5% podatku dla Zespołu Szkół Salezjańskich w Przemyślu
Zwracamy się do Rodziców oraz wszystkich Sympatyków naszej szkoły o ponowne wsparcie jej działalności 1,5 % swoich podatków.
Wpłata będzie przez salezjańską Fundację Nauki i Wychowania
„Szkolny mistrz ortografii”
W styczniu odbyły się dwie edycje konkursu „Szkolny mistrz ortografii”. Dyktando pisali uczniowie młodszych klas szkoły podstawowej (4-6) oraz uczniowie z klas 7-8 szkoły podstawowej i liceum.
Końcowa klasyfikacja:
Młodsza grupa
Natalia Stadnik- 1 miejsce
Gabriela Szczurkowska 5 klasa- 2 miejsce
Aleksandra Orzechowska 5 klasa – 3 miejsce
Maya Jarosiewicz 5 klasa – 4 miejsce
Starsza grupa
Kacper Kałafut 4 LO – 1 miejsce
Antonina Tomaszewska 7 klasa – 2 miejsce
Alicja Mroczka 4LO – 3 miejsce
Julia Pieniądz 4 LO i Malwina Sowa 7 klasa – 4 miejsce
Gratulujemy!
DZIEŃ BABCI I DZIADKA
BABCIA I DZIADEK to słowa, które każdemu dziecku kojarzą się z ciepłem, miłością i wszystkim, co najlepsze. Dlatego uczniowie kl.2 zaprosili swoje babcie i dziadków na uroczystość z okazji ich święta. Dzieci od samego rana z niecierpliwością wyczekiwały zaproszonych gości.
W przepięknej scenografii oraz wyjątkowej atmosferze wnuczęta wspaniale wystąpiły przed bliskimi. Następnie zaprosiły babcie i dziadków na słodki poczęstunek przygotowany przez rodziców, aby w szczególny sposób okazać swoim bliskim szacunek i podziękować za miłość, cierpliwość i zrozumienie.
To była wyjątkowa uroczystość, pełna uśmiechu, radości i dumy.
Szczęśliwe i rozpromienione twarze babć i dziadków dały wyraz tego, jak ważne są takie spotkania i chwile spędzone wspólnie z wnukami.
A. Jasińska-Lisowska
PIERWSZE ZADANIE W PROJEKCIE „KIDS LEARNING TOGETHER”
Pierwszym zadaniem projektowym, które zakończyło się sukcesem była wymiana listów między uczniami obu szkół partnerskich. Uczestnicy projektu pisząc listy, ćwiczyli to co już potrafią wyrazić w języku angielskim. Pisali o swoich zainteresowaniach, wieku, wyglądzie, ulubionym kolorze, zwierzątku, itp. Następnie listy zostały ręcznie ozdobione, opatrzone wywołanym lub wydrukowanym zdjęciem i wysłane tradycyjną pocztą. Otrzymanie i przeczytanie listów od dzieci z innego kraju dostarczyło wszystkim wiele radości i emocji. Wymiana listów oprócz okazji to realnego użycia języka obcego, to również lekcja otwartości oraz zainteresowania światem i drugim człowiekiem.
E. Winiarczyk
Operacja RADOŚĆ i Szkolny przegląd kolęd
Miał serce bez granic, dlatego, że wszelkie granice, które były przed nim i które wydawało się, że go zatrzymają, pokonywał.
Jak co roku w naszej szkole obchodziliśmy wspomnienie apostoła wśród młodzieży, opiekuna uczniów oraz założyciela zgromadzeń zakonnych, który wyciągnął rękę do dzieci ulicy i sprawił, że wraz z nim dzień w dzień poświęcali czas na naukę, zabawę oraz modlitwę. To właśnie nasz opiekun Święty Jan Bosko.
W celu upamiętnienia rocznicy Jego śmierci, która przypada na 31 stycznia, społeczność naszej szkoły wspólnie uczestniczyła 26 stycznia w Mszy Św. ku czci Św. Jana Bosko, a uczniowie klasy 7 szkoły podstawowej i 1B liceum przygotowali akademię pt.: Operacja RADOŚĆ, w której udowodnili, że nasz opiekun, patron młodzieży jest obecny wśród nas - uczniów i wspiera nas każdego dnia.
W drugiej części naszego spotkania w szkolnej auli mogliśmy wysłuchać różnych interpretacji kolęd polskich w wykonaniu uczniów naszej szkoły z klas 4-8 SP. Tym świątecznym akcentem przypieczętowaliśmy kończący się okres śpiewania kolęd.
B. Brożyniak
Konkurs z języka angielskiego
W miesiącu listopadzie odbył się w naszej szkole ogólnopolski konkurs z języka angielskiego Forget-me-not, w którym uczniowie mogli sprawdzić swoje umiejętności językowe w zadaniach opartych na opowiadaniach, sentencjach i piosenkach. W konkursie wzięło udział 14 osób. Uczniami, którzy uzyskali najwyższy wynik procentowy (powyżej 86%) i tym samym uzyskali dyplom z wyróżnieniem są:
SP
Tosia Tomaszewska z klasy 7 (98%)
Natalia Sura z klasy 6 (91%)
Milena Misiak z klasy 7 (86%)
LO
Tymon Wenzel z klasy 2A LO (95%)
Rafał Rodzeń z klasy 2A LO (86%)
Wszystkim uczestnikom gratulujemy podjęcia wyzwania, jakim było przygotowanie się do konkursu.
Uczniowie, którzy uzyskali bardzo wysokie wyniki są dowodem na to, że warto próbować swoich sił w konkursach.
B.Brozyniak
JĘZYK HISZPAŃSKI W KUCHNI
Chętni uczniowie z klasy 3, 4 i 5, uczęszczający na dodatkowe zajęcia z języka hiszpańskiego, uczestniczyli w warsztatach kulinarnych, przeprowadzonych w naszej szkolnej kuchni. Głównym celem warsztatów była praktyczna nauka języka, połączona z przyjemną zabawą i nauką praktycznej umiejętności. Przed zajęciami uczniowie poznali nazwy produktów spożywczych w języku hiszpańskim oraz zwroty z przepisu. Podczas warsztatów, realizując kolejne kroki instrukcji w języku hiszpańskim, własnoręcznie wykonali pyszne, chrupiące gofry. Obok nauki języka hiszpańskiego, wspólne kucharzenie dostarczyło nam wiele pozytywnych emocji i pozwoliło uczestnikom odkryć w sobie zdolności kulinarne oraz zbudować mocniejsze więzi w grupie.
E. Winiarczyk
Wywiadówka półroczna. Przedstawienie dla Rodziców klasy 6 SP.
Karty historii naszego kraju pełne są walk, bitew i krwi naszych przodków. Jedne kończyły się bolesnymi porażkami, inne – wielkim triumfem.
Dnia 24 stycznia 2024 r. uczniowie klasy 6 SP kierując się słowami polskiego poety Adama Mickiewicza „Jeśli zapomnę o Nich, Ty Boże zapomnij o mnie”, przygotowali dla Rodziców podczas półrocznej wywiadówku poruszającą akademię poświęconą Zbrodni Katyńskiej. Uroczystością tą oddali hołd ofiarom zamordowanym bestialskim strzałem w tył głowy wiosną 1940 roku.
Celem uroczystości było przypomnienie faktów o Katyniu, obozach kaźni, miejscach mordu, a przede wszystkim upamiętnienie tysięcy ofiar. Wymordowano wówczas kwiat polskiego narodu: naukowców, lekarzy, artystów, nauczycieli, funkcjonariuszy straży granicznej, służby więziennej i oficerów Wojska Polskiego. Zgodnie z opinią Głównej Komisji Badania Zbrodni Przeciwko Narodowi Polskiemu Instytutu Pamięci Narodowej zbrodnia ta uznana została za ludobójstwo, zbrodnię przeciwko ludzkości i zbrodnię wojenną.
Celem przedstawienia było krzewienie prawdziwie patriotycznej postawy wobec naszej ojczyzny i jej trudnej historii.
Ł.Panyło