Eko misja klasy 5 SP
W ramach godzin wychowawczych klasa 5 uczestniczyła w edukacyjnym programie ekologicznym „EkoMisja. Nie Marnuję”, przygotowanym przez Polską Federację Banków Żywności. Program przybliżył uczniom zjawisko i skalę problemów ekologicznych oraz służył kształtowaniu szacunku do środowiska przyrodniczego. Na zakończenie tego cyklu proekologicznego powstał padlet, na którym piątoklasiści przedstawili różnorodne działania, jakie podejmują w trosce o przyrodę i drugiego człowieka.
E.Winiarczyk
Świąteczne kartki
B.Biały
MIĘDZYPRZEDSZKOLNY KONKURS PLASTYCZNY SYMBOLE WIELKANOCNE
Wielkanocny stół E. Skarżyńska
Palmy - pachną jak łąka
w samym środku lata.
Siada mama przy stole,
A przy mamie - tata.
I my.
Wiosna na nas
zza firanek zerka,
a pstrokate pisanki
chcą tańczyć oberka.
Wpuśćmy wiosnę.
Niech słońcem
zabłyśnie nad stołem
w wielkanocne świętowanie,
jak wiosna wesołe! ....
Z okazji zbliżających się Świąt Wielkiej Nocy w naszej szkole zorganizowano konkurs plastyczny SYMBOLE WIELKANOCNE, który adresowany został do dzieci 6-letnich. Celem konkursu było propagowanie tradycji i symboli związanych z tematyką Świąt Wielkanocnych, uwrażliwienie dzieci na wartości sztuk plastycznych, zaprezentowanie umiejętności i zdolności plastycznych dzieci.
Komisja konkursowa oceniała prace pod względem merytorycznym, staranności wykonania, samodzielności, pomysłowości i wrażeń artystycznych.
W konkursie wzięło udział 41 przedszkolaków, a nagrody zdobyli:
I miejsce: Maja Gawrońska- Przedszkole Nr9
II miejsce: Aleksander Chudzio- Przedszkole Nr9
Tymoteusz Łapiński-Przedszkole Niepubliczne Mały Nazaret
III miejsce: Natan Makar- Przedszkole Nr9
Gabriel Kot-Przedszkole Nr9
Gabriel Sawicki- Przedszkole Niepubliczne Mały Nazaret
Wszystkim uczestnikom konkursu serdecznie gratulujemy!
Nagrody dostarczymy osobiście.
A. Jasińska-Lisowska
Rozstrzygnięcie Konkursu Plastycznego Dzieci i Młodzieży „Wielkanocne Tradycje”
Nasi uczniowie klas I- III wzięli udział w Konkursie Plastycznym Dzieci i Młodzieży „Wielkanocne Tradycje”, organizowanym przez Centrum Kulturalne w Przemyślu. Komisja Konkursowa przy ocenie prac zwracała uwagę na wrażliwość młodych twórców, nawiązanie do tradycji oraz oryginalne widzenie tematu.
Wśród wyróżnionych prac znalazły się również piękne rysunki naszych dwóch pierwszoklasistów:
Heleny Radochońskiej oraz Jana Dumy.
To wspaniały sukces naszych młodych artystów, zważywszy na fakt iż zostały one wyróżnione z pośród
870 nadesłanych prac. A to nasi młodzi artyści ;)
ZAPRASZAMY do pooglądania wystawy:
KLIKNIJ
Gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów!
Konkurs recytatorski rozstrzygnięty ! Mamy zwycięzców !
Klasę I- reprezentowała: Aleksandra Partyka.
Klasę II- reprezentowali: Milena Sidorów, Damian Rogus.
Klasę III- reprezentowali: Nikola Aftanas, Karolina Wybranowska, Katarzyna Matłoka, Kamil Szlarp, Michał Gąsior, Gabriel Rozenbajgier.
Bardzo się cieszymy, że uczennica klasy 3 Nikola Aftanas zdobyła nagrodę główną konkursu, brawurowo recytując utwór A. Zyskowskiego "Konkurs piękności".
Także Karolina Wybranowska z klasy 3 i Damian Rogus z klasy 2 otrzymali wyróżnienia. Jesteśmy z Was dumni !
Wszystkim uczestnikom serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów na polu artystycznym !
LINK - Podsumowanie III Konkursu Recytatorskiego dla Dzieci im. Urszuli Kozłowskiej „Tęczowe rymy” w Przemyskiej Bibliotece Publicznej.
KURS E-LEARNINGOWY „MISJA: BEZPIECZNY INTERNET”
Nadzwyczajna i niespotykana dotąd sytuacja zamknięcia w domach wymaga od większości z nas nowej organizacji pracy, czasu wolnego – całego życia. Nie tyko dorośli korzystają teraz znacznie częściej z Internetu, robią to również dzieci. Wykorzystują sieć do nauki i dla przyjemności. Ważne, by używały jej w sposób twórczy, a także wiedziały jakie niesie za sobą zagrożenia. Dlatego uczniowie klasy 4 SP razem z wychowawczynią wzięli udział w projekcie online poświęconemu bezpieczeństwu w Internecie. Podstawowym elementem projektu był edukacyjny serwis internetowy Sieciaki.pl poruszający tematykę zagrożeń w sieci, mający na celu przede wszystkim edukację dzieci w tym zakresie.
Kurs e-learningowy zbudowany jest z 15 części, które nazwane zostały misjami. Na podstawie sieciakowych historii uczniowie poznali niebezpieczne sytuacje, których mogą doświadczyć, a także uczyli się skutecznych metod reagowania na zagrożenia w sieci. Podczas kolejnych misji, dzieci zdobywały wiedzę na temat bezpieczeństwa w Internecie, oglądając filmiki edukacyjne, grając w gry, odpowiadając na pytania czy rozwiązując quizy.Następnie wykonywały zadania na podstawie tego czego się nauczyły na danej misji.
Każda misja dotyczyła innego tematu z zakresu bezpieczeństwa dzieci online:
misja 1 - Wprowadzenie
misja 2 - Prywatność
misja 3 - Zdjęcia w sieci
misja 4 - Znajomości online
misja 5 - Komunikacja i netykieta
misja 6 - Cyberprzemoc (ofiara)
misja 7 - Cyberprzemoc (świadek)
misja 8 - Cyberprzemoc (sprawca)
misja 9 - Hejt
misja 10 - Niebezpieczne treści
misja 11 - Zabezpiecz swoje urządzenie
misja 12 - Prawa autorskie
misja 13 - Zakupy w sieci
misja 14 - Nadmierne korzystanie z Internetu
misja 15 - Mów, gdy coś jest nie tak.
Dla każdego ucznia, który ukończył cały kurs, czekał certyfikat poświadczający udział w projekcie. Wiedza, którą dzieci zdobyły podczas kursu z pewnością przyda się w codziennym korzystaniu z Internetu i być może pozwoli na uniknięcie w przyszłości zagrożeń w sieci.
B.Brożyniak
Czytamy mity greckie
Film jest prezentacją głośnego czytania mitów w wykonaniu uczniów klasy V SP i jest elementem projektu "Ja wam Olimp pokażę", w ramach którego uczniowie wykonywali także makiety siedziby greckich bogów. Czytano fragmenty Mitów dla dzieci Grzegorza Kasdepke.
Oczywiście zapraszamy do obejrzenia całości Zwłaszcza, że wszyscy bardzo się zaangażowali w powstanie filmu, niektórzy pokazali także talent charakteryzatorski.
E.Gaweł
WIELKANOCNE WARSZTATY
Patrzcie ile na stole pisanek!
Każda ma oczy malowane, naklejane.
Każda ma uśmiech kolorowy
i leży na stole grzecznie.....
Dorota Gellner
Z okazji zbliżających się Świąt Wielkiej Nocy w Muzeum Narodowym Ziemi Przemyskiej odbyły się warsztaty edukacyjne: PISANKA WOSKIEM MALOWANA, w których uczestniczyli uczniowie kl.2 SP.
W trakcie warsztatów uczestnicy zapoznali się z historią zdobienia pisanek, a także ze znaczeniem jakie przypisywało się wzorom i kolorom zdobiącym wielkanocne jaja. W części praktycznej dzieci zdobiły jajka metodą batikową, w której za pomocą szpilki osadzonej w drewienku nanosiły na skorupkę jajka rozgrzany wosk tworząc wzór. W końcowym etapie barwiły pisankę wybranym kolorem. Powstały przepiękne pisanki, które z pewnością będą królowały na wielkanocnych stołach i w koszyczkach wśród poświęconych pokarmów.
A. Jasińska-Lisowska