Konkurs czytelniczo-plastyczny „Malowany Brzechwa”
Konkurs czytelniczo-plastyczny „Malowany Brzechwa”, wspólny projekt pań z nauczania początkowego i nauczyciela bibliotekarza, odbył się 20 października w auli szkolnej. Najmłodsi uczniowie recytowali wybrane wiersze Jana Brzechwy, do których wcześniej przygotowali piękne ilustracje. Trzeba podkreślić, że dzieci pięknie się zaprezentowały, a komisja konkursowa miała trudny wybór, aby wyłonić laureatów. Zwyciężyły dwie uczennice, Wiktoria Kordyga z klasy 2 i Helena Radochońska z klasy 3. Drugie miejsce przypadło w udziale Hannie Szczerbie z klasy 1, Marceli Dobosz z klasy 2 i Laurze Sawickiej, również z klasy 2. Na trzecim miejscu uplasował się Józef Weryk z klasy 3. Prace plastyczne można obejrzeć na wystawie na pierwszym piętrze.
Gratulujemy!
A.Szymańska
O hobby po angielsku.
Uczniowie klasy 3 SP ucząc się o swoich zainteresowaniach w języku angielskim, wykonali na zajęciach padlet pt. „My hobbies”. Samodzielnie umieszczając zdjęcia i wpisy na cyfrowej tablicy, trzecioklasiści rozwinęli swoje kompetencje językowe i cyfrowe oraz nauczyli się ciekawego sposobu prezentowania swojej wiedzy.
E. Winiarczyk
Warsztaty w Bibliotece Publicznej
W środę, 19 października, uczniowie klasy 6 uczestniczyli w warsztatach o skutecznym zdobywaniu informacji oraz prawach autorów i użytkowników. Zajęcia w ramach edukacji medialnej w Mediatece Biblioteki Publicznej poprowadziła pani Katarzyna Bednarz-Soja, kierownik czytelni.
A.Szymańska
Wycieczka w Bieszczady klas pierwszych liceum
26 września klasa Ia i Ib wraz z wychowawczyniami p. Katarzyną Piss i p. Dorotą Kornafel oraz opiekunami p. Rafałem Cicińskim i księdzem Dawidem Wilkosem udały się na wycieczkę integracyjną w Bieszczady. Celem naszej wyprawy było zdobycie Połoniny Wetlińskiej, który udało się zrealizować, pomimo niesprzyjającej aury.
Na szczycie mogliśmy podziwiać dopiero co otwarte, nowe schronisko -Chatkę Puchatka, znaną wszystkim bieszczadzkim piechurom.
Zmęczeni i ubłoceni wróciliśmy do domów. Ta wycieczka na pewno na długo pozostanie w naszej pamięci.
Narodowe Czytanie
21 września w naszej szkole odbyło się Narodowe Czytanie. Podczas jedenastej edycji tej akcji czytano „ Ballady i romanse” Adama Mickiewicza, bowiem w tym roku obchodzimy dwusetną rocznicę wydania tomu, który zmienił oblicze literatury polskiej.
Uczniowie naszej szkoły z klasy VIII szkoły podstawowej oraz klasy I-IV liceum zaprezentowali fragmenty utworów wieszcza. Mamy nadzieję, że nasze szkolne czytanie w pełni oddało urok poezji Mickiewicza. Wszystkim uczestnikom, którzy podjęli trud prezentacji ballad serdecznie dziękujemy.
WIZYTA PANA PSZCZELARZA
Klasę 5, 6 i 7 odwiedził w naszej szkole pan Wiktor Kogut – który jest pszczelarzem z zamiłowania. Podczas wizyty uczniowie poznali wiele faktów dotyczących produkcji miodu, zawodu pszczelarza oraz ciekawostek o pracy i życiu pszczół. Podczas wykładu każdy miał okazję przypatrzyć się blisko żywej pszczelej rodzinie, zobaczyć jak wygląda ul, pooglądać ramki pszczelnicze oraz różne akcesoria używane w pasiece. Kulminacyjnym punktem tego miłego spotkania była degustacja borówkowego i malinowego miodu.
Mamy nadzieję, że ta lekcja przyrody wzbudzi u uczniów szacunek do tych tak ważnych w naszym ekosystemie stworzeń.
E. Winiarczyk
KLASA 7 NA POMOC ZBUNTOWANYM KSIĄŻKOM
Przemyska Biblioteka Publiczna doświadczyła ostatnio niecodziennego wydarzenia – buntu książek, które postanowiły spróbować wolności poza regałami bibliotecznymi. Sytuacja zrobiła się bardzo poważna, kiedy zabłąkane książki nie były w stanie powrócić na miejsce, a uczniowie zostali pozbawieni między innymi lektur. O pomoc w doprowadzeniu uciekinierek na miejsce pracownicy biblioteki zwrócili się do uczniów przemyskich szkół. Nasi siódmoklasiści z chęcią podjęli się wyzwania, a ponadto podeszli do niego bardzo profesjonalnie. Zadaniem młodzieży było wykonanie szeregu trudnych i kreatywnych zadań w terenie, przy wykorzystaniu na telefonach aplikacji ActionTrack. Wykonując zadania terenowej, literacko – edukacyjnej gry, uczniowie musieli wykazać się znajomością literatury, spostrzegawczością, ale też dobrą kondycją fizyczną, ponieważ znaczenie miała również szybkość wykonania zadań, rozsianych po starym mieście. Przemyska Biblioteka Publiczna doceniła zaangażowanie i skuteczne działanie wszystkich uczniów, a także wyróżniła nagrodą Zuzannę i Karola. Ta niecodzienna forma edukacyjna pozwoliła nam bardzo ciekawie spędzić czas poza murami szkoły, dając okazję do połączenia nauki z rozrywką – w tym ze szczególnie ulubionym wynalazkiem, jakim jest smartfon.
Emilia Winiarczyk
ANGIELSKI W MUZEUM – mobilna gra językowa.
Uczniowie klasy 7 mieli okazję pozwiedzać przemyskie Muzeum Dzwonów i Fajek, ale w nietypowy sposób – wykonując przygotowaną przez nauczycielkę języka angielskiego, mobilną grę językową. Poruszając się po piętrach muzeum, siódmoklasiści musieli znaleźć odpowiedzi na 18 niełatwych i często podchwytliwych pytań w języku angielskim. Część zadań wymagała bystrego oka, a we wszystkich liczyła się dobra współpraca w drużynie.
Wielokrotnie pokonując strome schody muzealnej wieży, uczestnicy gry stracili mnóstwo kalorii, na szczęście uzupełnionych wcześniej w pobliskich lokalach gastronomicznych, ale też zyskali sporo wiedzy o jednej z bardziej znanych turystycznych atrakcji swojego miasta. Przy okazji dobrej zabawy i drużynowej integracji uczniowie połączyli edukację z rozrywką – nawet nie zauważyli kiedy przyswoili sobie nowe słówka z języka angielskiego, czy utrwalili poznane struktury.
Emilia Winiarczyk