Podsumowanie konkursu „KANGUR MATEMATYCZNY”
W czwartek 16 marca 2023 r. 51 uczniów z naszej szkoły zmierzyło się z wyzwaniem matematycznym. Wzięli oni udział w XXXIII edycji Międzynarodowego Konkursu Kangur Matematyczny w czterech kategoriach: klasa 2 "Żaczek" klasy 3 i 4 – „MALUCH”, klasy 5 i 6 – „BENIAMIN” oraz klasy 7 i 8 – „KADET”.
Konkurs wywodzi się z Australii, gdzie został zainaugurowany w latach osiemdziesiątych przez światowej sławy popularyzatora matematyki Petera O'Hallorana. W Europie został po raz pierwszy zorganizowany w 1990 roku we Francji. W 1992 roku konkurs został „przywieziony" z Paryża do Torunia przez dwóch matematyków z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika – dr. Pawła Jarka i dr. Mirosława Usckiego.
Międzynarodowy Konkurs "Kangur Matematyczny" to największy międzynarodowy konkurs adresowany do uczniów wszystkich typów szkół. Głównym organizatorem jest Towarzystwo Upowszechniania Wiedzy i Nauk Matematycznych w Toruniu. Patronat nad konkursami sprawuje Wydział Matematyki i Informatyki Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu.
W konkursie przyznawane są następujące nagrody: główne dla laureatów, (1 promil uczestników) - nagrody I stopnia za bardzo dobry wynik (1 procent uczestników) - nagrody II stopnia za wyróżnienie (10 procent uczestników).
Cieszymy się, że uczniowie z naszej szkoły każdego roku biorą udział w konkursie, ponieważ to udowadnia, że logiczne myślenie i przyswojenie wiedzy matematycznej jest dla nich ważne
i zaowocuje w dorosłym życiu.
Prezentujemy tegoroczną listę zwycięzców:
Kategoria Maluch (klasa 4 SP):
-
Michał Koman - wynik bardzo dobry
-
Natalia Stadnik – wyróżnienie
Kategoria Beniamin (klasa 5 SP):
-
Katarzyna Matłoka – wyróżnienie
Kategoria Beniamin (klasa 6 SP)
-
Kinga Kruk – wyróżnienie
Kategoria Kadet (klasa 8 SP):
-
Marek Krzeszowski – wyróżnienie
-
Antoni Radochoński - wyróżnienie
Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
M. Czekierda
Lodowy angielski.
Wkrótce wakacje, czas któremu często towarzyszą zagraniczne podróże. Kiedy za granicą przyjdzie chęć na lody dla ochłody, będzie potrzebna znajomość języka angielskiego. Nasi uczniowie z klasy 1 SP z pewnością będą już potrafili zamówić po angielsku lodowe desery, nawet dla całej rodziny. Poradzą sobie z wyborem różnych smaków i lodowych dodatków. Tę umiejętność doskonalili na lekcji języka angielskiego, połączonym z własnoręcznie robionymi lodami z ciastoliny, sprzedawanymi w zabawkowych lodziarniach.
E. Winiarczyk
ZASTOSOWANIE DRUKARKI 3D NA ZAJĘCIACH Z JĘZYKA HISZPAŃSKIEGO.
Drukarka 3D zakupiona w ramach programu LABORATORIA PRZYSZŁOŚCI po raz kolejny posłużyła do stworzenia przydatnej i interesującej pomocy naukowej. Tym razem pomogła w nauczaniu języka hiszpańskiego. Wydrukowane kostki do gry z wygrawerowanymi liczebnikami hiszpańskimi okazały się motywującym narzędziem do powtórki. Dzięki tym małym trójwymiarowym rekwizytom uczniowie nie wiadomo kiedy i z dużym zaangażowaniem powtórzyli nazwy liczb i części ciała w języku hiszpańskim. Wydrukowane kostki posłużyły również jako nagrody dla tych, którzy najlepiej opanowali poznane słówka.
E. Winiarczyk
Projekt eTwinning – wywiady z zagranicznymi kolegami i koleżankami.
W kolejnym zadaniu projektowym uczniowie polscy, włoscy i hiszpańscy prowadzili ze sobą swego rodzaju zdalne wywiady, rozmawiając na różne tematy. Zadane pytania i odpowiedzi zostały połączone w trzy wspólne filmiki. Wśród poruszanych tematów znalazły się między innymi kwestie spędzania czasu wolnego, ulubionych sportów i pór roku, typowego jedzenia, występujących w kraju zwierząt, itp. W naszym zespole projektowym pytania Hiszpanom i Włochom zadawali uczniowie z klasy 3 SP, a na zadane przez zagraniczne zespoły pytania odpowiadały uczennice klasy 4 SP. Uzyskanie odpowiedzi na nasze pytania sprawiło uczniom wiele radości, ale czasem również trudności w zrozumieniu innego akcentu. Z dużą radością przyjęliśmy sposób powtórzenia przez uczennicę ze szkoły włoskiej słowa Przemyśl, w odpowiedzi na pytanie gdzie jest położone nasze miasto. Okazało się, że mieszkamy w miejscu, o bardzo trudno brzmiącej dla obcokrajowców nazwie. Miłym akcentem było też zaprezentowanie przez Hiszpanów na mapie miejsca znajdowania się klubu piłkarskiego, w którym obecnie gra polski piłkarz Robert Lewandowski, a także wykorzystanie naszej prezentacji o Przemyślu w odpowiedzi na pytanie o nasz miejski herb. Szkoda, że to już ostatnie zadanie w tym projekcie. Dzięki niemu uczniowie po raz kolejny zobaczyli użyteczność nauki języka angielskiego w poznaniu innych osób, kultur i krajów.
Zapraszamy do pooglądania filmików:
An interview with Spanish friends
An interview with Italian friends
An interview with Polish friends
E. Winiarczyk
WARSZTATY CERAMICZNE
CERAMICZNY LIS to Pracownia Artystyczna, to miejsce które łączy, wspiera i inspiruje. To właśnie tam uczniowie kl.1 SP uczestniczyli w warsztatach ceramicznych. Zajęcia poprowadziła pani Katarzyna, która na wstępie pokazała dzieciom, jak ciekawe i piękne rzeczy można ulepić lub wyrzeźbić z gliny. Sama zabawa gliną była wielką przyjemnością, a kiedy zaczęły powstawać małe arcydzieła dzieci były zachwycone. Wałkowały glinę, robiły ozdoby różnymi przedmiotami np. patyczkiem. Efektem twórczej pracy były piękne serca, które następnie zostaną wypalone w specjalnie przeznaczonym do tego celu piecu. Po dokładnym wysuszeniu arcydzieła wrócą do szkoły i zostaną podarowane w prezencie rodzicom z okazji Dnia Matki i Ojca.
A. Jasińska-Lisowska
Serca 3D
Wykorzystując sprzęt zakupiony w ramach programu LABORATORIA PRZYSZŁOSCI uczniowie kl.1 SP wspólnie z nauczycielem informatyki wydrukowali serduszka 3D, a wykorzystując swoje zdolności manualne i wyobraźnię stworzyli piękne naszyjniki dla swoich kochanych mam z okazji ich święta.
WYCIECZKA KLASY PIERWSZEJ
W piątek 2 czerwca uczniowie kl.1 SP z wychowawczynią przenieśli salę lekcyjną głęboko pod ziemię, a zajęcia szkolne zamieniły na wspaniałą wędrówkę solnymi korytarzami w KOPALNI SOLI W WIELICZCE. W podziemiach wielickiej kopalni uczniowie uczestniczyli w zajęciach edukacyjnych ODKRYWAMY SOLILANDIĘ i śladami legend polskich przeżyli masę przygód poszerzając swoją wiedzę z wielu dziedzin.
Z Wieliczki wycieczkowicze udali się do KRAKOWA na spotkanie ze Smokiem Wawelskim, zwiedzili Kościół Mariacki, a spacer po Krakowskim Rynku dostarczył wielu wspaniałych wrażeń. Oczywiście nie zabrakło czasu na zakup pamiątek!
Była to pierwsza wspólna wycieczka pierwszaków, która wzmocniła więzi koleżeńskie, ale przede wszystkim kształtowała u najmłodszych emocjonalną postawę przywiązania do ojczystego kraju.
A. Jasińska-Lisowska
Konkurs literacko- plastyczny ,,Badajmy się!’’
W środę 31.05.2023r wzięliśmy udział w uroczystszym rozstrzygnięciu konkursu literacko-plastycznego pt. „Badajmy się!” zorganizowanego przez Wojewódzki Szpital im. Św. Ojca Pio w Przemyślu. Partnerami przedsięwzięcia byli: Urząd Marszałkowski Województwa Podkarpackiego i Przemyska Biblioteka Publiczna. Na konkurs wpłynęło 206 prac, a przyznano 32 nagrody i wyróżnienia.
Uczniowie biorący udział w tym konkursie musieli włożyć w swoje prace dużo wysiłku – nie tylko związanego z ich wykonaniem, ale też ze zdobyciem odpowiedniej wiedzy, dzięki której w przyszłości będą mogli budować świadomą potrzebę dbania o zdrowie.
Komisja przyznała wyróżnienie uczniowi naszej szkoły:Krzysztofowi Schellerowi, którego plakat zachwycił członków jury nie tylko kunsztem artystycznym, a przede wszystkim wiedzą na temat różnego rodzaju badań profilaktycznych.
Krzysiowi i wszystkim młodym artystom naszej szkoły gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
Barbara Giżycka -Dec