Ta strona używa plików cookies. Przeglądając tę stronę zakceptuj ich używanie lub wyłącz zapisywanie cookies w ustawieniach przeglądarki.

Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Powered by ZSSalez

Najnowsze zdjęcia

Najbliższe wydarzenia



    Szkoła Podstawowa - film promocyjny

     

     
     

    Liceum Salezjańskie - film promocyjny

    Zasady pracy i nauki zdalnej w Zespole Szkół Salezjańskich w Przemyślu

    Zarządzenie nr 3/2020/2021

    dyrektora Zespołu Szkół Salezjańskich w Przemyślu
    z dnia 15 września 2020 roku

    w sprawie sposobu realizacji zadań Salezjańskiej Niepublicznej Szkoły Podstawowej i Salezjańskiego Publicznego Liceum Ogólnokształcącego w Przemyślu
    podczas ograniczenia funkcjonowania szkoły w całości lub w części.

     

     

    Zarządzenie określa zasady funkcjonowania Zespołu Szkół Salezjańskich w Przemyślu podczas ograniczenia funkcjonowania szkoły w całości lub w części, w roku szkolnym 2020/2021 na podstawie wytycznych MEN, MZ i GIS dla publicznych i niepublicznych szkół i placówek od 1 września 2020 r.

    Na podstawie art. 68 ust. 1 pkt 1 i 6 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo oświatowe (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz.910) zarządzam, co następuje:

     

     

    § 1.

    1. Ilekroć jest mowa o wariancie A – należy przez to rozumieć nauczanie stacjonarne.

    2. Ilekroć jest mowa o wariancie B – należy przez to rozumieć nauczanie mieszane w systemie hybrydowym.

    3. Ilekroć jest mowa o wariancie C – należy przez to rozumieć nauczanie zdalne (zawieszenie zajęć stacjonarnych).

    4. Ilekroć jest mowa o lekcji zdalnej – należy przez to rozumieć każdy rodzaj aktywności czy kontaktu nauczyciela z uczniami.

    5. Ilekroć jest mowa o lekcjach online – należy przez to rozumieć lekcje prowadzone w sposób umożliwiający interakcje między uczniami a nauczycielami (przypomocy aplikacji Teams lub innych komunikatorów internetowych).

    6. O częściowym (wariant B) lub całkowitym (wariant C) zawieszeniu funkcjonowania szkoły decyduje dyrektor po uzyskaniu zgody organu prowadzącego i pozytywnej opinii Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Krakowie.

    7. Czas ograniczenia funkcjonowania szkoły jest określony w zarządzeniu dyrektora szkoły.

    8. Zasady obowiązują całą społeczność szkolną i wszystkich pracowników zatrudnionych w Salezjańskim PublicznymLiceum Ogólnokształcącym w Przemyślu.

    9. Zasady zostają przekazane nauczycielom, rodzicom i uczniom wszystkich klas na indywidualne konta w dzienniku Librus.

    10. Za organizację realizacji zadań szkoły, w tym zajęć z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość lub innego sposobu realizacji tych zadań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania szkoły, odpowiada dyrektor szkoły.

    11. Wychowawcy diagnozują sytuację sprzętowo-sieciową uczniów na wypadek nauczania zdalnego. Informacja o możliwościach interakcji między uczniami a nauczycielami podczas zajęć online jest dostępna uczącym nauczycielom.

    12. Nauczyciele informatyki oraz wychowawcy klas przypominają uczniom zasady bezpiecznego korzystania z internetu zarówno w wariancie A jak i B i C.

     

    § 2.

    1. Zarówno w wariancie B jak i w wariancie C funkcjonowania szkoły sprawy administracyjne adresowane do dyrektora, rady pedagogicznej, rady rodziców i samorządu uczniowskiego należy kierować do sekretariatu szkoły w formie elektronicznej na adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., kontaktować się telefonicznie pod numer 16 670 32 65 lub bezpośrednio po telefonicznym uzgodnieniu sprawy, czasu i miejsca załatwienia jej w szkole.

    2. W wariancie C pracy szkoły i dla uczniów, którzy nie są objęci kwarantanną w wariancie B pracy szkoły istnieje możliwość korzystania z biblioteki szkolnej po wcześniejszym kontakcie w formie elektronicznej lub telefonicznej i ustaleniu daty
      i terminu spotkania z nauczycielem bibliotekarzem. O spotkaniu nauczyciel bibliotekarz powiadamia dyrektora szkoły.

    3. W wariancie C pracy szkołypedagog i psycholog szkolny w miarę pojawiających się trudności rozpoznaje aktualną sytuację szkolną i domową ucznia, kontaktuje się z uczniem i jego rodzicami, opracowuje plan działania pomocowego, w tym z udziałem poradni pedagogiczno-psychologicznych i innych instytucji wspomagających funkcjonowanie dziecka w szkole i środowisku lokalnym.

    4. W zależności od sytuacji epidemicznej organizacja nauczania w wariancie B może przybrać różne formy (np. nauczanie zdalne dla jednego lub kilku oddziałów prowadzone przez nauczycieli pracujących w szkole lub zdalnie z domu).

    5. Nauczanie w wariancie C oznacza nauczanie zdalne dla całej szkoły przy założeniu, że nauczyciele pracują zdalnie w miejscu zamieszkania lub na terenie szkoły.

    6. W wariancie B lekcje odbywają się według harmonogramu opracowanego i przekazanego uczniom.

    7. W wariancie C pracy szkoły nie działa świetlica.

    8. W wariancie C lekcje odbywają się według planu lekcji klasy (zgodnie ze stacjonarnym planem zajęć i skoordynowanym harmonogramem lekcji online).

    9. W wariancie B i C co najmniej połowa tygodniowego obowiązkowego wymiaru zajęć danego przedmiotu (za wyjątkiem zajęć wychowania fizycznego) powinna się odbywać w formie spotkań online.

    10. Nauczyciele edukacji wczesnoszkolnej prowadzą nauczanie zdalne w ścisłej współpracy z rodzicami uczniów.

    11. W czasie nauczania zdalnego możliwe są modyfikacje organizacji pracy szkoły zawarte w arkuszu organizacji pracy szkoły na rok szkolny 2020/2021.

    12. W wariancie C dopuszcza się możliwość organizacji konsultacji wychowawczych i przedmiotowych dla uczniów po wcześniejszym ustaleniu daty i terminu z nauczycielem. O organizacji konsultacji nauczyciel powiadamia dyrektora szkoły.

     

     

    § 3.

    1. Podstawową platformą komunikacyjną nauczycieli z uczniami i rodzicami jest dziennik elektroniczny Librus Synergia.

    2. Zajęcia z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość to aktywność nauczyciela i ucznia, która może polegać na:

    3. lekcjach online;

    4. lekcjach zdalnych polegających na przesłaniu uczniom scenariusza lekcji zawierającego cel lekcji, treści wynikające z podstawy programowej, notatkę, polecenia i zadania;

    5. odesłaniu przez ucznia zadania domowego lub odpowiedzi na polecenia zadane przez nauczyciela w scenariuszu lekcji.

    6. Uczniowie mają obowiązek codziennego logowania się na platformie Librus, odbierania i czytania wiadomości, ogłoszeń, sprawdzania zmian w planie lekcji, zapisów w terminarzu.

    7. Rodzicom zalecamy codzienne logowanie się na platformie Librus oraz monitorowanie ocen i frekwencji, odbieranie i czytanie wiadomości, ogłoszeń, sprawdzanie zmian w planie lekcji i zapisów w terminarzu.

    8. Szkoła, realizując kształcenie na odległość, wykorzystuje dziennik elektroniczny Librus oraz:

    9. platformy do komunikacji: Microsoft Teams;

    10. platformę edukacyjną e-podręczniki;

    11. edukacyjne strony internetowe i aplikacje;

    12. samodzielnie przygotowane przez nauczycieli materiały edukacyjne: prezentacje, filmy, karty pracy.

    13. Scenariusze lekcji zdalnych nauczyciele wysyłają uczniom w danym dniu pracy nie później niż o godzinie rozpoczęcia lekcji, przy pomocy dziennika elektronicznego Librus.

    14. Prace zlecane uczniom do wykonania w domu muszą być dostosowane do ich indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych, możliwości psychofizycznych oraz uwzględniać warunki techniczne, takie jak dostęp do internetu, jego jakość, liczba komputerów, liczba domowników korzystających z urządzenia.

    15. Każdorazowo nauczyciel informuje uczniów o terminie wykonania zadanej pracy, a uczeń ma obowiązek jej odesłania w wyznaczonym czasie.

    16. Uczeń ma prawo wysłać do nauczyciela poprzez dziennik elektroniczny wiadomość z pytaniami dotyczącymi przesłanego mu scenariusza zajęć, poleceń, zadań.

    17. Każda lekcja prowadzona online powinna łączyć przemiennie kształcenie z użyciem monitorów i bez nich.

     

    § 4.

    1. W okresie nauczania zdalnego uczeń jest oceniany zgodnie z przedmiotowymi zasadami oceniania.

    2. Zadania pisemne podlegające ocenie nauczyciele wysyłają uczniom jako załączniki poprzez zakładkę „Zadania domowe” w dzienniku elektronicznym.

    3. Nieodesłanie zadanej pracy w wyznaczonym terminie bez usprawiedliwienia skutkuje otrzymaniem przez ucznia oceny niedostatecznej.

    4. Na ocenę osiągnięć ucznia z danego przedmiotu nie mogą mieć wpływu czynniki związane z ograniczonym dostępem do sprzętu komputerowego i do internetu zgłoszone przez wychowawcę uczącym nauczycielom.

    5. Za niewłaściwe zachowanie w czasie lekcji online, np. gry, rozmowy na czacie, zabawy telefonem, wyrzucanie z lekcji kolegów, uczeń może otrzymać negatywną uwagę i ma to wpływ na ocenę zachowania.

     

    § 5.

    1. Frekwencja uczniów odnotowywana jest w dzienniku elektronicznym.

    2. W czasie lekcji online nauczyciel zaznacza obecność ucznia na podstawie jego uczestnictwa w zajęciach. Nieobecność rodzice ucznia mogą usprawiedliwić w ciągu 2 tygodni, zgodnie z zapisami statutowymi.

    3. Uczeń ma obowiązek aktywnie uczestniczyć w lekcjach online. Brak reakcji na pytania i polecenia nauczyciela w trakcie zajęć, połączony z brakiem wyjaśnienia tej sytuacji, może skutkować wpisaniem uczniowi absencji pomimo zgłoszenia obecności na początku lekcji.

    4. W przypadku pracy samodzielnej ze scenariuszem lekcji, uczniowi odnotowuje się obecność, jeżeli do następnych zajęć odbierze i odczyta materiały przesłane przez nauczyciela poprzez moduł wiadomości w dzienniku elektronicznym.

     

    § 6.

    1. Nauczaniem zdalnym zarządza dyrektor szkoły.

    2. Współpracę nauczycieli z uczniami i rodzicami koordynuje dyrektor i wicedyrektor.

    3. Problemy zgłaszane nauczycielom i wychowawcom przez uczniów i rodziców w trybie pilnym należy przekazywać dyrektorowi szkoły poprzez dziennik elektroniczny Librus. 

    4. W okresie pracy zdalnej nauczyciel zobowiązany jest do regularnego odczytywania wiadomości wysyłanych przez dyrektora poprzez dziennik elektroniczny
      i wiadomości sms i w razie potrzeby udzielenia odpowiedzi na informacje.

    5. W okresie pracy zdalnej nauczyciel ma obowiązek uczestniczyć w zebraniach Rady Pedagogicznej w formie stacjonarnej lub online.

    6. Nauczyciel ma obowiązek systematycznie prowadzić dokumentację przebiegu nauczania: codziennie odnotowywać tematy prowadzonych lekcji, zaznaczać frekwencję, oceniać uczniów.

    7. Celem prowadzenia nadzoru pedagogicznego dyrektor może zwrócić się do nauczyciela o wgląd do historii prowadzonych lekcji online oraz scenariuszy lekcji z danego dnia i zadań domowych zadawanych uczniom.

    8. Wychowawca utrzymuje stały kontakt z uczniami i rodzicami ze swojej klasy.

    9. Nauczycielowi bibliotekarzowi dyrektor może zlecić w trakcie nauczania zdalnego inne przydziały mieszczące się w obowiązkach statutowych.

    10. Nauczycielowi pedagogowi i psychologowi dyrektor może zlecić w trakcie nauczania zdalnego inne przydziały mieszczące się w obowiązkach statutowych.

     

    § 7.

    1. Rodzice uczniów mają obowiązek stałego monitorowania udziału swego dziecka w nauczaniu zdalnym oraz systematycznego kontaktu z nauczycielami w razie pojawiających się problemów (brak logowania, brak aktywności w odrabianiu zadań domowych, brak odpowiedzi na maile nauczycieli, absencja na zajęciach online, itp.).

    2. Rodzic ma prawo do konsultacji z nauczycielem w sprawie dziecka. Forma konsultacji pozostaje do uzgodnienia zainteresowanych stron z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.

    3. Rodzice mogą się kontaktować z nauczycielami od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 – 16.00.

    4. Odczytanie przez rodzica wiadomości wysłanej przez dziennik Librus jest traktowane jako zapoznanie się z przekazaną informacją.

     

    § 8.

    1. Obowiązuje zakaz nagrywania zajęć lekcyjnych, konsultacji i spotkań nauczycieli z rodzicami prowadzonych w formie online.

    2. Zobowiązuje się wszystkich uczestników zdalnego nauczania do przestrzegania etykiety i zachowania kultury w komunikacji.

    3. Rodziców i uczniów obowiązuje zakaz przekazywania kodów i linków do spotkań online oraz kont osobistych osobom trzecim.

    4. Obowiązuje zakaz przekazywania nauczycielom prac wykonanych przez osoby trzecie lub skopiowanych z Internetu, a przedstawianych jako własne.

    5. Uczeń dokonujący wykroczeń, o których mowa powyżej może otrzymać negatywną uwagę i ma to wpływ na ocenę zachowania.

    6. Wszelkie uwagi, wnioski o organizacji i przebiegu zdalnego nauczania kierować należy z zachowaniem drogi służbowej.

    Logowanie