Europejski Dzień Języków Obcych
26 września w naszej szkole obchodziliśmy Europejski Dzień Języków Obcych w ramach projektu „Otwieramy się na nowe, wyrównujemy szanse, pokonujemy granice”, realizowanego w programie FERS. Była to doskonała okazja, by wspólnie świętować bogactwo i różnorodność językową oraz podkreślić znaczenie nauki języków obcych we współczesnym świecie.
Na szkolnym korytarzu pojawiły się barwne plakaty przygotowane przez uczestników projektu FERS. Znalazły się na nich informacje o językach nauczanych w naszej szkole oraz tych, które są szczególnie związane z projektem: angielskim, niemieckim, hiszpańskim i greckim. Uczniowie zaprezentowali m.in. ciekawostki o każdym języku, jego zasięg geograficzny, liczbę osób, które się nim posługują, przykładowe słowa i zwroty, a także interesujące fakty o krajach, w których dane języki są używane.
Grupa projektowa, ubrana w stroje stylizowane na poszczególne kraje, w atrakcyjny sposób opowiedziała o prezentowanych językach i kulturach. Dzięki temu uczniowie klas 1–4 szkoły podstawowej mieli nie tylko okazję zdobyć nową wiedzę, ale również aktywnie uczestniczyć w zabawie językowej – poznając i ucząc się wybranych słów oraz zwrotów.
Wydarzenie przebiegło w radosnej i twórczej atmosferze, a jego celem było pokazanie, że nauka języków obcych to nie tylko szkolny obowiązek, ale przede wszystkim fascynująca przygoda, która otwiera drzwi do poznawania świata i innych kultur.
Wyniki egzaminu ósmoklasisty 2025
Od początku istnienia szkoły naszą dumą są wysokie wyniki egzaminów zewnętrznych. Nie inaczej było również w tym roku. Nasi ósmoklasiści osiągnęli bardzo dobre rezultaty, przewyższające średnie wyniki miasta, województwa oraz kraju we wszystkich zdawanych przedmiotach.
Składamy serdeczne gratulacje uczniom, ich rodzicom oraz szanownemu gronu pedagogicznemu za wspólny sukces i zaangażowanie w proces edukacyjny.
Wyjazd szkoleniowy nauczycieli na Maltę
W ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w sektorze edukacja szkolna - „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”, „Otwieramy się na nowe, wyrównujemy szanse, pokonujemy granice” dwójka nauczycieli z naszej szkoły, pani Agata Homa i pani Izabela Kobielnik-Narkun, uczestniczyły w siedmiodowym kursie “Neurodiversity and Special Educational Needs in Inclusive Education” . Szkolenie pozwoliło im poszerzyć wiedzę i zdobyć praktyczne umiejętności w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym z ASD, ADHD oraz różnymi trudnościami w uczeniu się. Dzięki kursowi nauczyciele rozwinęli strategie wspierania uczniów, nauczyli się projektować zajęcia w sposób dostępny i angażujący wszystkich uczniów oraz tworzyć bardziej inkluzyjne i przyjazne środowisko klasowe. Poznali narzędzia oraz metody umożliwiające dostosowywanie procesu nauczania do indywidualnych potrzeb uczniów i wspieranie ich rozwoju społecznego, emocjonalnego oraz poznawczego. Zdobyta wiedza i umiejętności będą bardzo pomocne w dalszej pracy z dziećmi. Uczestnicy otrzymali certyfikaty potwierdzające nabyte kompetencje i wiedzę.
Wyjazd szkoleniowy nauczycielki Pani Jolanty Majki na Cypr
W ramach programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w sektorze edukacja szkolna - „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”, „Otwieramy się na nowe, wyrównujemy szanse, pokonujemy granice” Pani Jolanta Majka, nauczyciel języka polskiego, wzięła udział w 10- dniowym kursie na Cyprze „English and project based learning” . Nauczycielka była uczestniczką kursu , ktorego celem było poznanie i wprowadzenie do pracy nowej metody PBL w celu dostosowania edukacji do wyzwań współczesnego świata . Ponadto polonistka poszerzyła umiejętności zarządzania zespołem klasowym, nauczyła się obsługi narzędzi do tworzenia metodą PBL -Padlet, powtoon, trello. Dodatkowo nabyła umiejętności oceniania procesu i efektów uczenia się oraz wspierania krytycznego myślenia. Nieocenionym był rozwój komunikacji w języku angielskim oraz poszerzenie światopoglądu i horyzontów myślowych.
PROJEKT FERS W PRASIE
O realizowanym w Salezjańskiej Niepublicznej Szkole Podstawowej europejskim projekcie FERS można przeczytać w lokalnej prasie. W dniu 2 lipca w tygodniku „Życie Podkarpackie” opublikował artykuł opisujący zrealizowany w ramach projektu edukacyjny wyjazd naszych uczniów do Andújar w Hiszpanii.
Rozpoczęcie roku szkolnego 2025/2026
Dnia 1 września 2025 r. (poniedziałek) o godz. 10:00 w kościele Salezjanów odbędzie się Msza Święta inaugurująca nowy rok szkolny 2025/2026.
Po Mszy Świętej:
-
Uczniowie klas I–VIII Szkoły Podstawowej oraz klas II–IV Liceum Ogólnokształcącego udadzą się na spotkania z wychowawcami w swoich salach lekcyjnych.
-
Uczniowie klasy I A Liceum spotkają się z wychowawcą w auli szkolnej.