Ta strona używa plików cookies. Przeglądając tę stronę zakceptuj ich używanie lub wyłącz zapisywanie cookies w ustawieniach przeglądarki.

Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Powered by ZSSalez

Najnowsze zdjęcia

SALEZJAŃSKIE PUBLICZNE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE

SALEZJAŃSKA NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA

A oto relacja z każdego etapu naszej niezapomnianej hiszpańskiej przygody...

Projekt FERS.

Uczniowie Salezjańskiej Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Hiszpanii.

 

      W dniach 25–31 maja grupa dwunastu uczniów naszej szkoły z klas 3, 4, 5 i 6,  wraz z nauczycielkami: p. Emilią Winiarczyk, p. Agatą Homą i p. Izabelą Szozdą , wzięła udział w edukacyjnym wyjeździe do Andújar – malowniczego miasta położonego w południowej Hiszpanii, w regionie Andaluzji. Mobilność została zrealizowana w ramach projektu „Otwieramy się na nowe, wyrównujemy szanse, pokonujemy granice”,finansowanego z programu FERS (Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego).

      Celem wyjazdu była wizyta w szkole partnerskiej SAFA Andújar, gdzie nasi uczniowie uczestniczyli w różnorodnych warsztatach: sportowych, muzycznych, matematycznych, ekologicznych, językowych, kreatywnych, tanecznych. Zajęcia odbywały się w międzynarodowych grupach – równolegle w mobilności brała udział także dziewięcioosobowa grupa uczniów z Finlandii. Poznanie hiszpańskiego systemu edukacji i codziennego życia szkoły SAFA było niezwykle cennym i inspirującym doświadczeniem.

      Oprócz zajęć edukacyjnych zorganizowano wyjścia i wyjazdy o charakterze kulturowo-historycznym, które umożliwiły uczniom lepsze poznanie Hiszpanii. Uczniowie ze szkoły SAFA, wcielając się w rolę przewodników, przybliżyli nam historię i architekturę miasta Andújar – oprowadzili nas po najważniejszych i najbardziej charakterystycznych miejscach, takich jak ratusz, wieża zegarowa, rzymski most nad rzeką Gwadalkiwir i inne.

     Bardzo cennym i interesującym punktem mobilności była całodniowa wycieczka do Kordoby. Podczas podróży pociągiem uczniowie pracowali w czteroosobowych grupach nad mapami miasta, przygotowując prezentacje dotyczące najciekawszych zabytków i miejsc. Na miejscu dzielili się zdobytą wiedzą z innymi. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od jednego z najbardziej imponujących zabytków architektury – Mezquita-Catedral, czyli Meczetu–Katedry. Ta wyjątkowa budowla, łącząca elementy sztuki islamskiej i chrześcijańskiej, powstała w VIII wieku jako meczet, a po rekonkwiście w 1236 roku została przekształcona w katedrę. Charakterystyczny „las kolumn” i łuki w kształcie podkowy wprowadziły nas w niezwykłą atmosferę wielokulturowej Andaluzji.

     Po zwiedzeniu Mezquity udaliśmy się na spacer wąskimi, pełnymi uroku uliczkami Kordoby, odwiedzając m.in. Calleja de las Flores (Uliczkę Kwiatów) oraz Calleja del Pañuelo (Uliczkę Chusteczki). Na zakończenie podziwialiśmy rzymski most oraz wysłuchaliśmy opowieści o jego historii.

    Pobyt w Hiszpanii był nie tylko okazją do nauki i zwiedzania, ale także do bezpośredniego poznania codziennego życia mieszkańców Półwyspu Iberyjskiego. Dzięki zakwaterowaniu w rodzinach goszczących nasi uczniowie mogli doświadczyć hiszpańskiej gościnności, uczestniczyć w życiu codziennym, poznać miejscowe zwyczaje, spróbować regionalnej kuchni i – co najważniejsze – praktycznie używać języka hiszpańskiego i angielskiego. Wspólne rozmowy, sytuacje dnia codziennego oraz uczestnictwo w życiu domowym przyczyniły się do wzrostu kompetencji językowych oraz zwiększenia otwartości, odwagi i samodzielności uczestników.

    Był to niezwykły i niezapomniany czas – nie tylko pod względem edukacyjnym, ale również kulturowym i emocjonalnym. Wyjątkowe ciepłe i serdeczne przyjęcie ze strony gospodarzy sprawiło, że każdy uczestnik wyjazdu zyskał nie tylko nowe umiejętności i wiedzę, ale również przyjaźnie, które – mamy nadzieję – będą trwać jeszcze długo.

    Naszą hiszpańską przygodę udało się przedłużyć i wzbogacić również po powrocie do Polski – poprzez udział uczestników mobilności w cyklu warsztatów poświęconych kulturze Hiszpanii. 11 czerwca udaliśmy się do Rzeszowa, gdzie zrealizowaliśmy trzy moduły tematyczne: lekcję tańca flamenco w Studio Flamenco „La Perla”, warsztaty kulinarne w restauracji „La Fuente” oraz zajęcia kulturowo-językowe prowadzone przez nauczycieli ze szkoły hiszpańskiej „Montepinar”. Warsztaty były bardzo owocnym dopełnieniem wyjazdu, utrwaliły i pogłębiły wiedzę o Hiszpanii: jej historii, geografii, gastronomi i kulturze.

    Z radością możemy również zdradzić, że kolejnym etapem naszej hiszpańskiej przygody będzie rewizyta – w przyszłym roku szkolnym to uczniowie SAFA Colegio odwiedzą naszą Salezjańską Niepubliczną Szkołę Podstawową. Czekamy na nich z niecierpliwością!

A oto relacja z każdego etapu naszej niezapomnianej hiszpańskiej przygody:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WARSZATY FLAMENCO 

Logowanie