Ta strona używa plików cookies. Przeglądając tę stronę zakceptuj ich używanie lub wyłącz zapisywanie cookies w ustawieniach przeglądarki.

Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Powered by ZSSalez

Najnowsze zdjęcia

SALEZJAŃSKIE PUBLICZNE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE

SALEZJAŃSKA NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA

Młodzi aktywni

Młodzi aktywni? Co zrobić, aby młodzież brała udział w wyborach i życiu społecznym?

Nad tym tematem debatowaliśmy 02 IV 2014 r. w auli Gimnazjum Salezjańskiego im. bł. Augusta Czartoryskiego w Przemyślu. Celem debaty było zachęcenie młodzieży do angażowania się w życie polityczne i społeczne. Ponadto, chcieliśmy pokazać, jakie formy aktywności społecznej oferuje młodym miasto Przemyśl.

 Do dyskusji zgłosiły się najświatlejsze umysły społeczności szkolnej. W debacie wzięły również udział osoby reprezentujące różne sfery życia społeczno – politycznego:
 
  1. Wiceprezydent miasta Przemyśla Grzegorz Hayder
  2. Dh przewodnik Piotr Jakusz
  3. Dh pionierka Patrycja Chuchlińska
  4. Mgr wychowania fizycznego Krzysztof Mazur

Na auli oprócz zebranych gości i przedstawicieli poszczególnych klas zasiedli uczniowie naszej szkoły, którzy także mogli zabierać głos na określony temat. W sumie obradowało ok.     osób.

Debacie o charakterze planetarnym przewodniczyły przedstawicielki SU Aleksandra Kornecka i Julianna Chrobak, które pełniły funkcje moderatorów. Dyskusja została podzielona na dwie części. Pierwsza dotyczyła życia politycznego, a druga życia społecznego oraz w jaki sposób młodzi ludzie mogą angażować się w te dwie sfery.

 Pierwszym punktem spotkania było przywitanie zebranych oraz rozpoczęcia debaty trzykrotnym uderzeniem samorządową laską marszałkowską. Następnie przybliżyliśmy wszystkim problem dotyczący zaangażowania młodych w życie polityczne i społeczne, po czym przeszliśmy do zadawania pytań uczestnikom debaty. Na dany temat zabierali głos zarówno nasi uczniowie jak i zaproszeni eksperci. Z dyskusji wysnuto wnioski, które zostały opublikowane pod koniec debaty. Spotkanie zostało uroczyście zakończone trzykrotnym uderzeniem samorządową laską marszałkowską.

 Wnioski:

  1. Udział młodzieży w debacie jest przykładem zainteresowania młodych ludzi życiem politycznym i społecznym.
  2. Młodych interesuje życie polityczne, ale nie czują się w nim pewnie.
  3. Dorośli powinni być przykładem dobrego obywatela dla młodych ludzi.
  4. Młodzież dostrzega negatywny wpływ mediów na kształtowanie jej opinii związanej z życiem politycznym.
  5. Trzeba uświadamiać młodzież o prawach i obowiązkach obywatelskich.
  6. Młodzież ma realny wpływ na to, co dzieje się w Przemyślu i okolicy.
  7. Młodzież pewnie czuje się w dziedzinie związanej z życiem społecznym, jest ona dobrze znana uczniom.
  8. Język polityków powinien być bardziej przystępny dla młodzieży.
  9. Samorząd szkolny będzie regularnie informował uczniów o możliwościach angażowania się w życie społeczne Przemyśla.
  10. Do prawidłowego rozwoju życia społecznego i politycznego młodzieży niezbędna jest pomoc ze strony szkół i władz lokalnych.
Wnioski naszej debaty przedstawiliśmy bezpośrednio podczas dyskusji, na stronie internetowej naszego gimnazjum oraz na tablicy informacyjnej naszej szkoły.
 
Pomysły:
  1. Zapraszanie do szkoły osób związanych polityką i życiem społecznym np. posłów, przedstawicieli różnych organizacji pozarządowych.
  2. Organizowanie krajoznawczych rajdów szkolnych wraz z ZHP.
  3. Otworzenie przy szkole drużyny ZHP.
  4. Otworzenie przy szkole grupy ekologicznej oraz włączenie się w różne akcje propagujące ochronę środowiska.
  5. Organizowanie szkolnych wycieczek do Urzędu Miasta Przemyśla.
  6. Zaangażowanie szkoły w różne akcje charytatywne i ogólno społeczne.
  7. Przyłączenie się młodych do wolontariatu i innych form aktywności społecznej.
 

Logowanie