Rekrutacja nauczycieli
„OTWIERAMY SIĘ NA NOWE, WYRÓWNUJEMY SZANSE, POKONUJEMY GRANICE.”
o numerze 2024-1-PL01-KA122-SCH-000210251, realizowanym w ramach programu
Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027,
współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
w sektorze edukacja szkolna –„Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej.”
Informujemy, że proces rekrutacyjny nauczycieli na kursy: „Embracing Neurodiversity - Supporting Special Needs in the classroom” oraz „English and project based learning” odbędzie się w dniach 14.01.2025 r. - 16.01.2025 r. Regulamin rekrutacji, ankiety rekrutacyjne oraz niezbędna dokumentacja dostępne poniżej.
Regulamin rekrutacji nauczycieli
Załącznik nr 1 - ankieta rekrutacyjna dla nauczycieli
Załącznik nr 2 - oświadczenie o przetwarzaniu danych osobowych
Załącznik nr 3 - klauzula informacyjna
Opublikowano: 04.01.2025 r.
Informacja o projekcie
Salezjańska Niepubliczna Szkoła Podstawowa
kolejny raz beneficjentem
programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego
Miło nam poinformować, iż Salezjańska Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Przemyślu otrzymała po raz drugi dofinansowanie z programu Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus w sektorze edukacja szkolna - „Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”.
Z otrzymanych funduszy szkoła będzie realizować projekt „Otwieramy się na nowe, wyrównujemy szanse, pokonujemy granice.” Projekt jest skierowany do uczniów i nauczycieli Salezjańskiej Niepublicznej Szkoły Podstawowej.
Okres realizacji projektu: 18 miesięcy od 31.12.2024 r. do 29.06.2026 r.
Budżet projektu: 174.752,73 PLN
(kwota obejmuje 144.205,95 PLN środków europejskich i 30.546,78 PLN środków budżetu krajowego)
Projekt będzie funkcjonował na zasadach programu Erasmus+
Koordynator projektu: Emilia Winiarczyk
Główne cele projektu:
- polepszenie jakości pracy szkoły
- wdrażanie innowacyjnych metod nauczania i wzbogacenie warsztatu pracy nauczycieli
- wspieranie edukacji włączającej
- rozwijanie kompetencji językowych i wielokulturowych uczniów
- zapobieganie wykluczeniu społecznemu
- wyrównywanie szans
- budowanie dialogu międzykulturowego
- zachęcenie uczestników projektu do aktywniejszej nauki języków obcych
- poznanie innej kultury
- propagowanie tolerancji i poszanowania tradycji innych narodów.
- przygotowanie uczniów do udziału w projekcie eTwinning w języku hiszpańskim
W ramach projektu zaplanowane są następujące działania mobilnościowe:
1. Udział 12 uczniów naszej szkoły w wyjeździe edukacyjnym do Hiszpanii (maj 2025)
2. Udział 12 uczniów naszej szkoły w wyjeździe edukacyjnym do Grecji (październik 2025)
3. Udział 2 nauczycieli w 5-dniowym kursie „Embracing Neurodiversity - Supporting Special Needs in the classroom.” - Malta
4. Udział 1 nauczyciela w 10-dniowym kursie „English and project based learning.” – Cypr.
O rekrutacji do projektu i kolejnych etapach jego realizacji będziemy informować na bieżąco na naszych szkolnych stronach internetowych.
E. Winiarczyk
WARSZTATY MANUALNE W JĘZYKU HISZPAŃSKIM
BUTY ŚWIĘTEGO MIKOŁAJA Z MATERIAŁÓW RECYKLINGOWYCH - LAS BOTAS DE SANTA DE RECICLAJE
Na grudniowych zajęciach dodatkowych z języka hiszpańskiego uczniowie starszej grupy nauczyli się robić buty Świętego Mikołaja. Nasi uczniowie wykazali się ogromnym zaangażowaniem w tworzenie swoich dzieł w połączeniu z nauką nowych słów i zwrotów hiszpańskich. Do produkcji botas de Santa wykorzystane zostały materiały przeznaczone do recyklingu, takie jak: plastikowe butelki i styropianowe tacki, a także kawałki tkanin i różne elementy dekoracyjne. Warsztaty zostały przeprowadzone w ramach realizowanego w szkole projektu „Europejscy, elokwentni, ekologiczni” w programie Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027. Artystyczno – językowe wysiłki uczestniczących w warsztatach uczniów można pooglądać na filmiku tutorialu, zmontowanym przez Emila – ucznia klasy 4.
Emilia Winiarczyk
MIĘDZYNARODOWE REZULTATY NASZEGO PROJEKTU ECO CHRISTMAS
Zapraszamy do pooglądania międzynarodowego padletu – internetowej tablicy, na której zostały umieszczone zdjęcia, filmiki i opisy prezentujące piękne ekologiczne bożonarodzeniowe ozdoby wykonane ręcznie przez uczniów z różnych szkół europejskich.
W projekcie wzięli udział uczniowie z następujących szkół:
· Liceul Tehnologic ”Liviu Rebreanu”, Maieru - Rumunia
· Liceul "Petru Rares", Feldioara - Rumunia
· 18th Primary School of Kalamaria, Kalamaria - Grecja
· 7th Primary School N. Ionias, Melissatika- Grecja
· Colegio Aquila Parla, Parla – Hiszpania
· ICS "Pescara 9", Pescara - Włochy
· Salezjańska Niepubliczna Szkoła Podstawowa, Przemyśl – Polska
Gratulujemy pracowitości i kreatywności wszystkim uczestnikom projektu!
E. Winiarczyk
Szkolny Przegląd Pieśni Patriotycznej
Szkolny przegląd pieśni patriotycznej z wykorzystaniem sprzętu zakupionego w ramach #Laboratorium przyszłości.
Dnia 19 listopada w naszej szkolnej społeczności odbyło się niecodzienne wydarzenie – szkolny przegląd pieśni patriotycznej. Jego celem było wzbudzanie postaw patriotycznych wśród dzieci i młodzieży w myśl słów Ojca Świętego Jana Pawła: „Naród, który nie zna swojej przeszłości umiera i nie buduje swojej przyszłości.”Występy zapoczątkował taniec, w wykonaniu uczniów 3 klasy szkoły podstawowej, przygotowanych przez panią Agnieszkę Jasińską. Następnie w wykonaniu naszych wychowanków z klas 3 – 7SP i III LO usłyszeliśmy takie pieśni i piosenki jak:
„Przybyli ułani”, „Szara piechota”, „Co to jest niepodległość”, „Rozkwitały pąki białych róż”, „Orzeł Biały”, „Jest taki kraj”, „Miasto”.
Całość zamknął wspólny śpiew piosenki „Żeby Polska była Polską”.
Nad stroną organizacyjną czuwały panie: Izabela Szozda i Anna Trojanowska.
Konferansjerkę prowadzili uczniowie klasy 6SP.
Mikołajkowa wycieczka klasy 7 SP i 1 LO
Dnia 10 grudnia uczniowie klas 7 SP i 1 LO udali się na mikołajową wycieczkę do Rzeszowa. Pierwszym punktem programu była wizyta w Podkarpackim Centrum Nauki im. I. Łukasiewicza w Jesionce. Utworzone nieopodal Rzeszowa centrum nauki to wyjątkowe miejsce, w którym uczestnicy wycieczki mogli do woli eksperymentować, testować i rozwijać naukowe zainteresowania w różnych dziedzinach. Kolejnym punktem programu była wizyta w Parku Trampolin „Grawitacja”. Była to natomiast świetna okazja do spędzenia aktywnie czasu i zacieśnienia więzi klasowych. Po skończonych akrobacjach na trampolinach, ściance wspinaczkowej oraz parku linowym przyszedł czas na wizytę w McDonaldzie oraz powrót do domu.
Zajęcia kulinarne w klasie 1 SP
Dziś w klasie pierwszej pod czujnym okiem wychowawcy klasy oraz naszej Pani Anetki Szymańskiej- pedagoga szkolnego - Dzieci realizowały zajęcia kulinarne, których celem było przygotowanie własnej pizzy a'la Italiano.