Ta strona używa plików cookies. Przeglądając tę stronę zakceptuj ich używanie lub wyłącz zapisywanie cookies w ustawieniach przeglądarki.

Nie pokazuj więcej tego komunikatu.
Powered by ZSSalez

Najnowsze zdjęcia

SALEZJAŃSKIE PUBLICZNE LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE

SALEZJAŃSKA NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA

Mikołajkowy Dzień Otwarty za nami :)

       Dnia 05 grudnia 2024 r. naszą szkołę po raz koljeny odwiedziły przedszkolaki, gdzie  odbył się Dzień Otwarty Szkoły w niezwykłym mikołajkowym klimacie. Gościliśmy przyszłych pierwszoklasisów wraz z Rodzicami, którzy przybyli by poznać nas i naszą salezjańską podstawówkę. Nasi mili goście mieli okazję zapoznać się długą historią naszej szkoły dzięki prezentacji kronik szkolnych oraz wziąć udział w licznych atrakcjach zorganiozwanych w szkolnej świetlicy oraz salach lekcyjnych. Oczywiście nie zabrakło degustacji pierników upieczonych w pracowni kulinarnej oraz zimowej herbatki. Na koniec wszystkie dzieci zostały obdarowane prezentami, które wręczył im sam św. Mikołaj.  Dziękujemy za tak liczne przybycie i zapraszamy już za rok !

Szkolny Mistrz Ortografii

         Tegoroczna edycja konkursu odbyła się w dwóch grupach wiekowych. W pierwszej grupie dyktando pisali uczniowie z klas 4-6 szkoły podstawowej, w drugiej zaś młodzież z klas 7-8 szkoły podstawowej i liceum.
 
Końcowa klasyfikacja:
Grupa młodsza
1 miejsce -Gabriela Szczurkowska (6 klasa)
2 miejsce- Lidia Majewska (6 klasa); Natalia Malinowska (6 klasa); Emilia Siębab (6 klasa); Emil Choma (4 klasa); Jan Duma (5 klasa)
3 miejsce-Lena Kocaj (6 klasa); Aleksandra Orzechowska (6 klasa); Milena Sidorów (6 klasa); Helena Radochońska (5 klasa)
4 miejsce-Natalia Stadnik (6 klasa)
Grupa starsza
1 miejsce-Antonina Tomaszewska (8 klasa)
2 miejsce-Aleksandra Jackiewicz (1LO)
3 miejsce - Natalia Sura (7 klasa)
4 miejsce- Michal Gąsior (7 klasa)
Wyróżnienia
Zuzanna Ławryniuk (1LO) i Kornel Hryniewicz (7klasa)
 
GRATULUJEMY!

 

Wizyta w Teatrze im. W. Siemaszkowej w Rzeszowie

 

        W środę, 11 grudnia, grupa 86 licealistów wraz z opiekunami wybrała się do Teatru im. W. Siemaszkowej w Rzeszowie. Młodzież obejrzała spektakl „Skrzypek na dachu” w mistrzowskim wykonaniu aktorów rzeszowskiego teatru. Opowieść o losach żydowskiej rodziny z maleńkiej Anatewki to jeden z najsłynniejszych musicali na świecie. Rzeszowską wersję spektaklu wyreżyserował Jan Szurmiej. Uczniowie zgodnie przyznali, że było to przepiękne widowisko.

                                                                                                      A.Szymańska

 

JĘZYK HISZPAŃSKI – TELEDYSK

            Ulubione dyscypliny sportowe to jeden z tematów przerabianych na zajęciach dodatkowych z języka hiszpańskiego. Jakie sporty lubią uczeszczający na zajęcia uczniowie klasy 4, 5 i 6 SP ?

Opowiadają o tym śpiewająco w nagranym teledysku, zmontowanym przez uczestnika zajęć, ucznia kkasy 4 SP – Emila Chomę.

Zapraszamy do pooglądania!

E. Winiarczyk

ZAJĘCIA Z JĘZYKA HISZPAŃSKIEGO: ¿TIENES UNA MASCOTA?

       Zapraszamy do pooglądania relacji  z zajęć języka hiszpańskiego w grupie młodszej, w której uczniowie z klasy 2 i 3 wykonali  śpiewną inscenizację, pt. ¿Tienes una mascota?, przedstawiając zwierzątka domowe i nie tylko.

REALIZACJA PROJEKTU ETWINNING ECO CHRISTMAS

                   

 

            Miło nam zaprezentować efekty pracy społeczności szkolnej w projekcie Eco Christmas, zebrane na specjalnej projektowej wystawce.

        Nasi Twórcy z klasy 3, 4 i 5 szkoły podstawowej wykazali się niezmierną kreatywnością i wytrwałością, tworząc prawdziwe arcydzieła. Wszystkie ozdoby bożonarodzeniowe zostały wykonane własnoręcznie, z niepotrzebnych materiałów recyclingowych. Wśród użytych materiałów znalazły się rolki po papierze toaletowym, plastikowe kubki, korki od butelek, pudełka po jajkach, patyczki po lodach, laryngologiczne szpatułki, gazety, zużyte płyty DVD, zepsuty dysk z komputera, metalowe nakrętki, opakowania spożywcze. Do dekoracji młodzi artyści użyli m. in. guzików, wstążek, cekinów.

         Dzięki udziałowi w projekcie uczniowie nie tylko ćwiczyli swoje zdolności manualne, ale również szlifowali znajomość języka angielskiego, gdyż na zajęciach lekcyjnych opisali każdą ze swoich ozdób w języku angielskim.

       Wszystkie wykonane ozdoby dumnie prezentują się na szkolnym fortepianie, sztalugach oraz ekologicznej choince wykonanej, przez naszych zaangażowanych w projekt nauczycieli, z zebranych plastikowych butelek.

        Z dumą przedstawiamy zdjęcia Młodych Artystów oraz padlet ukazujący krok po kroku historię powstania naszej wystawki.

       Następnym zadaniem w projekcie będzie umieszczenie zdjęć prac na międzynarodowej wirtualnej tablicy padlet. Z niecierpliwością czekamy kiedy będziemy mogli podziwiać umieszczone na niej prace naszych partnerów projektowych – uczniów ze szkól w Rumunii, Grecji, Włoszech i Hiszpanii.

                                                                                                                      E. Winiarczyk

 

INFORMACJE O PROJEKCIE

 ECO CHRISTMAS

          Podobnie jak w poprzednich latach szkolnych, również w tym roku szkolnym, nasza szkoła działa na łączącej uczniów i nauczycieli z różnych krajów, platformie eTwinning. Tegoroczny projekt eTwinning  jest częścią realizowanego przez szkołę przedsięwzięcia „Europejscy, elokwentni, ekologiczni” i uczestniczą w nim uczniowie klasy 3, 4 i 5, pod kierunkiem nauczycielki języka angielskiego – Emilii Winiarczyk oraz nauczycieli innych przedmiotów: Marzeny Czekierdy, Ewy Tatarskiej, Amelii Osiewicz-Rozenbajgier, Krzysztofa Mazura.  Do naszego projektu dołączyły tez szkoły z Grecji, Rumunii, Hiszpanii i Włoch.

         Działania projektu Eco Christmas są związane ze świętami Bożego Narodzenia, ale w połączeniu z nauką o ochronie środowiska. Nasi uczniowie dbając o środowisko, dają drugie życie niepotrzebnym codziennym przedmiotom, przekształcając je w piękne, ręcznie wykonane ozdoby choinkowe. Uczniowie odkrywają, jak małe działania—takie jak recykling i kreatywne myślenie—mogą mieć duży wpływ na otaczający nas świat. Uczestnicy projektu nie tylko uczą się o recyklingu, ale także rozwijają umiejętności językowe, opisując swoje prace po angielsku za pomocą prostych zwrotów, takich jak: "To jest...", "Jest zrobione z...", "Jego kolor to...". Bardziej zaawansowani uczniowie mają też okazję dodatkowo wykazać się umiejętnościami językowymi, tworząc samouczki, w których krok po kroku wyjaśniają, jak stworzyć swoje unikalne ozdoby.

         Gotowe ozdoby zostaną zawieszone na ręcznie zrobionej choince, a następnie zaprezentowane na wystawce przygotowanej w auli szkolnej, eksponując kreatywność i wysiłki społeczności szkolnej na rzecz zrównoważonego rozwoju. Zdjęcia i opisy ozdób umieścimy na wspólnej wirtualnej tablicy Padlet, tworząc żywą, międzynarodową galerię, gdzie uczniowie będą mogli podziwiać prace innych, poznawać nowe pomysły i angielskie słownictwo.  Praca z rówieśnikami z innych krajów pomoże uczniom poznać rolę języka angielskiego jako języka międzynarodowego.                                                                                                                        

E. Winiarczyk

 

Logowanie