VI MIĘDZYPRZEDSZKOLNY KONKURS LOGOPEDYCZNY
Dzień 6 marca jest szczególnym świętem logopedów w całej Europie. To święto promujące świadomość zdrowia komunikacyjnego. Z tej okazji w naszej szkole zorganizowany został konkurs logopedyczny dla przedszkolaków.
Zadaniem uczestników było wykonanie ilustracji dowolną techniką do wybranych wierszy: Anny Willman pt. Żółw i jeż, Janusza Jabłońskiego pt. Kłótnia w szuwarach. Wśród przedszkolaków nie zabrakło odważnych, którzy stanęli na scenie i wspaniale recytowali wiersze.
W konkursie wzięło udział 56 uczestników z dziesięciu przedszkoli.
Nagrody zdobyli:
I miejsce: Kamila Seniuta- Przedszkole Kraina Marzeń -Buszkowice, Lilianna Wilgucka- Przedszkole Kraina Marzeń- Buszkowice
II miejsce: Klara Walczyszewska- Przedszkole Zgromadzenia Sióstr Felicjanek
Emilia Pietryka-Przedszkole nr16
Alicja Kindlik-Przedszkole Kraina Marzeń-Buszkowice
Wiktoria Martyszko-Przedszkole Kraina Marzeń-Buszkowice
III miejsce: Maja Lejkowska-Przedszkole Zgromadzenia Sióstr Felicjanek
Bartłomiej Duda-Przedszkole Zgromadzenia Sióstr Felicjanek
Maria Wolanin-Przedszkole Kraina Marzeń-Buszkowice
Zwycięzcom serdecznie gratulujemy!!!
A. Jasińska-Lisowska
REKRUTACJA UCZNIÓW
REKRUTACJA UCZNIÓW
na wyjazd do Grecji
w ramach projektu
„OTWIERAMY SIĘ NA NOWE, WYRÓWNUJEMY SZANSE, POKONUJEMY GRANICE.”
o numerze 2024-1-PL01-KA122-SCH-000210251, realizowanym w ramach programu
Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027,
współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
w sektorze edukacja szkolna –„Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej.”
Serdecznie zapraszamy uczniów Salezjańskiej Niepublicznej Szkoły Podstawowej do bezpłatnego edukacyjnego wyjazdu do Grecji, finansowanego przez program FERS.
Szkołą goszcząca jest Primary School of Gonni, w Grecji. Mobilność odbędzie się w dniach 19.10.2025 r. – 25.10.2025 r. W wyjeździe może wziąć udział 12 uczniów w wieku 10 – 14 lat.
Informujemy, że proces rekrutacyjny do udziału w mobilności odbędzie się w dniach 01.04.2025 r. - 10.04.2025 r., na podstawie dokumentów i prezentacji multimedialnych dostarczonych do koordynatora projektu. Szczegóły w regulaminie. Wyniki rekrutacji zostaną ogłoszone w dniu 15.04.2025 r. i podane na stronie szkoły. Regulamin rekrutacji, ankiety rekrutacyjne oraz niezbędna dokumentacja dostępne poniżej.
UWAGA!
Każdy kandydat jest zobligowany do samodzielnego wykonania prezentacji i jej ustnego przedstawienia przed powołaną komisją. Szczegóły zostaną podane po ustaleniu ilości dostarczonych prezentacji.
ZAŁĄCZNIK NR 1 - ANKIETA REKRUTACYJNA DLA UCZNIA
ZAŁĄCZNIK NR 2 - ANKIETA DLA RODZICA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
ZAŁĄCZNIK NR 3 - KLAUZULA INFORMACYJNA
ZAŁĄCZNIK NR 4 - OŚWIADCZENIE ZGODY RODZICA
Relacja z wizyty przygotowawczej w ramach projektu FERS w Primary School of Gonni w Grecji
W dniach 10.03.2025 – 12.03.2025 odbyła się wizyta przygotowawcza do szkoły Primary School of Gonni w Grecji, w ramach projektu FERS „Otwieramy się na nowe, wyrównujemy szanse, otwieramy granice”. Celem wizyty było zaplanowanie i zorganizowanie mobilności uczniów. W spotkaniu uczestniczyły zaangażowane w realizację projektu dwie nauczycielki: p. Emilia Winiarczyk i p. Jolanta Majka.
Podczas wizyty nauczycielki poznały grecką szkołę partnerską, jej dyrekcję oraz kadrę pedagogiczną. Bardzo ciepłe przyjęcie ze strony greckiej stworzyło doskonałe warunki do współpracy i wymiany doświadczeń. Gospodarze szczegółowo przedstawili nam funkcjonowanie swojego systemu edukacji, omówili strukturę nauczania, programy oraz metody pracy z uczniami. Była to cenna lekcja, pozwalająca lepiej zrozumieć kontekst edukacyjny, w którym nasi uczniowie będą uczestniczyć w zajęciach.
Istotnym punktem wizyty była również organizacja pobytu uczniów – omówiliśmy zakwaterowanie, wyżywienie oraz codzienny harmonogram zajęć. Przeanalizowaliśmy kwestie logistyki transportu, w tym transfery z lotniska, przemieszczanie się na miejscu oraz organizację wycieczek edukacyjnych. Wszystkie te elementy zostały szczegółowo dopracowane, aby zapewnić komfort i bezpieczeństwo uczestnikom mobilności.
Wizyta przebiegła w serdecznej atmosferze, a gospodarze wykazali się ogromną gościnnością. Spotkania odbywały się w duchu otwartości i wzajemnej wymiany doświadczeń, co pozwoliło na nawiązanie jeszcze bliższych relacji między naszymi placówkami. Jesteśmy przekonani, że nadchodząca mobilność uczniów będzie niezwykle wartościowym doświadczeniem, a przygotowania poczynione podczas tej wizyty przyczynią się do jej sprawnego i udanego przebiegu.
Z niecierpliwością oczekujemy kolejnego etapu współpracy i wyjazdu naszych uczniów do Grecji!
Emilia Winiarczyk i Jolanta Majka
Relacja z wizyty przygotowawczej w ramach programu FERS w Colegio SAFA w Andújar w Hiszpanii
W dniach 18.02.2025 r. – 20.02.2025 r. dwie nauczycielki z naszej szkoły: p. Emilia Winiarczyk i p. Teresa Latocha uczestniczyły w wizycie przygotowawczej w Colegio SAFA w Andújar w Hiszpanii. Wyjazd ten był kluczowym elementem przygotowań do zbliżającego się majowego wyjazdu z naszymi uczniami w ramach, realizowanego w programie FERS, międzynarodowego projektu „Otwieramy się na nowe, wyrównujemy szanse, pokonujemy granice”, skierowanego na rozwój kompetencji językowych i kulturowych oraz nawiązanie trwałej współpracy między szkołami europejskimi.
Przebieg wizyty: Nauczycielki zostały bardzo serdecznie przyjęte przez całą społeczność szkolną: dyrekcję, nauczycieli oraz uczniów placówki. Program wizyty obejmował szereg spotkań roboczych, warsztatów oraz obserwacji zajęć dydaktycznych, które pozwoliły na zapoznanie się z metodami nauczania i organizacją pracy w hiszpańskim systemie edukacji.
Pierwszego dnia odbyło się spotkanie inauguracyjne, podczas którego przedstawiono harmonogram wizyty oraz główne cele współpracy. Następnie nauczycielki uczestniczyły w oprowadzaniu po szkole, co pozwoliło im zapoznać się z infrastrukturą oraz wyposażeniem placówki. W kolejnych dniach odbyły się spotkania z nauczycielami różnych przedmiotów, wymiana dobrych praktyk oraz warsztaty dotyczące metod aktywizujących w nauczaniu.
Efekty wizyty: Wizyta przygotowawcza okazała się niezwykle owocna. Ustalono logistykę dojazdu naszej grupy do/z Andújar , zasady pobytu dzieci w rodzinach goszczących, harmonogram działań w ramach współpracy międzynarodowej oraz plan wspólnych zajęć edukacyjnych i kulturowych. Dzięki wizycie w szkole goszczącej nauczycielki zdobyły również cenne informacje na temat hiszpańskiego systemu edukacji.
Nauczycielki wrócili do Polski z nowymi pomysłami, inspiracjami oraz planami na dalszą realizację projektu, a także pełne optymizmu oraz niezapomnianych wrażeń kulturowych. Wizyta ta była nie tylko doskonałą okazją do wymiany doświadczeń zawodowych, ale także do poznania hiszpańskiej kultury oraz nawiązania nowych, wartościowych kontaktów. Podczas wizyty okazało się, że będziemy mieć dodatkowe możliwości do międzynarodowej integracji uczniów, ponieważ w czasie naszej majowej wizyty w Colegio SAFA, do szkoły goszczącej wraz ze swoimi nauczycielami przyjedzie również grupa dziewięciorga dzieci z Finlandii. Jesteśmy przekonane, że nasza współpraca przyniesie wiele korzyści zarówno uczniom, jak i nauczycielom, a kolejne etapy projektu „Otwieramy się na nowe, wyrównujemy szanse, pokonujemy granice”, będą równie owocne jak ta wizyta przygotowawcza. Już nie możemy się doczekać naszej majowej przygody edukacyjnej.
Uczestniczki wyjazdu: Emilia Winiarczyk i Teresa Latocha
Powiatowy Interdyscyplinarny Turniej Wiedzy „1 z 10” oraz „Dzień Otwartych Drzwi” Liceum Salezjańskiego
Powiatowy Interdyscyplinarny Turniej Wiedzy „1 z 10” oraz „Dzień Otwartych Drzwi” Liceum Salezjańskiego
Dnia 10 lutego 2025 r. w naszej szkole odbyła się kolejna już edycja Powiatowego Interdyscyplinarnego Turnieju Wiedzy „1 z 10”. Ta wzorowana na telewizyjnym teleturnieju forma rywalizacji miała za zadanie wyłonić ucznia najlepiej orientującego się w zagadnieniach z najróżniejszych dziedzin wiedzy. Konkurs dedykowany był dla uczniów klas ósmych z terenu powiatu przemyskiego. Prowadzący zadawał przygotowane przez komisję konkursową pytania z następujących dziedzin: biologia, geografia, fizyka, przyroda, historia, informatyka, język polski, matematyka, muzyka oraz plastyka. Nad prawidłowym przebiegiem rywalizacji czuwała komisja w składzie: p. Ewa Tatarska, p. Marzena Czekierda oraz p. Małgorzata Walter reprezentująca SP nr 4 w Przemyślu. W zmaganiach wzięli udział przedstawiciele następujących szkół: Salezjańska Niepubliczna Szkoła Podstawowa w Przemyślu, Szkoła Podstawowa Nr 4 w Przemyślu, Szkoła Podstawowa nr 11 w Przemyślu, Szkoła Podstawowa nr 14 w Przemyślu oraz Szkoła Podstawowa w Medyce.
Po dwóch rundach, w finale zaprezentowali się: Szymon Semeniuk (Szkoła Podstawowa nr 4 w Przemyślu), Maria Zakielarz (Szkoła Podstawowa nr 11 w Przemyślu) oraz Kuba Paniw (Szkoła Podstawowa nr 14 w Przemyślu). Niektórzy odważnie wyznaczali do odpowiedzi samych siebie, inni woleli godzić w przeciwnika. Ostatecznie zwycięzcą III Powiatowego Interdyscyplinarnego Turnieju Wiedzy „1 z 10” został Szymon Semeniuk reprezentujący Szkołę Podstawową nr 4 w Przemyślu. Miejsce drugie zajęła Maria Zakielarz reprezentująca Szkołę Podstawową Nr 11 w Przemyślu, a trzecie Kuba Paniw ze Szkoły Podstawowej nr 14 w Przemyślu.
Wszyscy uczestnicy otrzymali dyplomy i nagrody pocieszenia, finaliści specjalne upominki ufundowane przez Dyrektora Zespołu Szkół Salezjańskich w Przemyślu.
Ocenie Komisji konkursowej podlegał także doping przygotowany przez reprezentacje uczniów poszczególnych szkół. Nagrodę specjalną „za najlepszy doping” otrzymała reprezentacja Szkoły Podstawowej nr 14 w Przemyślu.
Zwycięzcom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów !
Podczas wydarzenia uczniowie klas ósmych mieli także okazję zapoznać się z ofertą edukacyjną na rok szkolny 2025/2026, uczestnicząc w „Dniu Otwartych Drzwi” Liceum Salezjańskiego.
Odwiedzając poszczególne pracownie uczniowie mieli możliwość:
- zapoznać się z bazą dydaktyczną i edukacyjną szkoły – sprzętem multimedialnym, pomocami dydaktycznymi,
- uzyskać informacje dotyczące zasad rekrutacji na rok szkolny 2025/2026,
- uczestniczyć w miniwarsztacie dotyczącym pierwszej pomocy,
- uczestniczyć w pokazach chemicznych,
- uczestniczyć w prezentacji profilu humanistycznego oraz biologiczno-chemicznego
oraz wielu innych atrakcyjnych formach, które przybliżą ciekawą stronę codziennego życia w naszej szkole.
PO HISZPAŃSKU O JEDZENIU i Z WIZYTĄ W RESTAURACJI
W ramach przygotowania językowego realizowanego w projekcie „Otwieramy się na nowe, wyrównujemy szanse”, finansowanego przez program FERS kolejny raz gościliśmy w naszej szkole Panią Adrianę Perez Romero. Tym razem tematem zajęć była wizyta w restauracji. Podczas tej lekcji uczniowie nauczyli się nazw wielu produktów i dań w języku hiszpańskim, mówić co jedzą na poszczególne posiłki, jak zamówić i zapłacić za jedzenie w restauracji. Najbardziej emocjonującą częścią zajęć była niewątpliwie zabawa w klientów i kelnerów. Dziękujemy Pani Adrianie za przeprowadzenie kolejnych bardzo praktycznych zajęć.
E. Winiarczyk
Lekcja wychowania fizycznego w klasie 4 SP
W czasie balonowych zmagań na lekcji wf było wiele emocji.🎈🎈🏆🥇Konkurencje z balonami wymagają ogromnej zręczności, balony uciekały to tu, to tam...🎈💪💪Było też wiele ćwiczeń gimnastycznych z balonami. Było wesoło i sportowo.😊
G.Kawka