PO HISZPAŃSKU O JEDZENIU i Z WIZYTĄ W RESTAURACJI
W ramach przygotowania językowego realizowanego w projekcie „Otwieramy się na nowe, wyrównujemy szanse”, finansowanego przez program FERS kolejny raz gościliśmy w naszej szkole Panią Adrianę Perez Romero. Tym razem tematem zajęć była wizyta w restauracji. Podczas tej lekcji uczniowie nauczyli się nazw wielu produktów i dań w języku hiszpańskim, mówić co jedzą na poszczególne posiłki, jak zamówić i zapłacić za jedzenie w restauracji. Najbardziej emocjonującą częścią zajęć była niewątpliwie zabawa w klientów i kelnerów. Dziękujemy Pani Adrianie za przeprowadzenie kolejnych bardzo praktycznych zajęć.
E. Winiarczyk
Lekcja wychowania fizycznego w klasie 4 SP
W czasie balonowych zmagań na lekcji wf było wiele emocji.🎈🎈🏆🥇Konkurencje z balonami wymagają ogromnej zręczności, balony uciekały to tu, to tam...🎈💪💪Było też wiele ćwiczeń gimnastycznych z balonami. Było wesoło i sportowo.😊
G.Kawka
Edukacja przyrodnicza w klasie 1 SP
Uczniowie klasy pierwszej w ramach zajęć z edukacji przyrodniczej pod instrukcją nauczyciela samodzielnie sadzili rzeżuchę. Będą swoje roślinki teraz codziennie doglądać i dbać, aby im nie zabrakło wody. Po skończonych zajęciach porządkowali swoje stanowiska pracy, dzielnie się spisali. 💪💪💪🌱🌱🌱
M.Kawka
Zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe
Zintegrowane kształcenie przedmiotowo-językowe (CLIL) to podejście, w którym dzieci uczą się jednocześnie przedmiotu i drugiego języka. Nasza szkoła stawia na nieustające poszukiwanie nowoczesnych metod nauczania, które uczynią z naszych uczniów obywateli świata, posługujących się biegle językami obcymi. Dzięki mobilności edukacyjnej nauczycieli, w ramach realizacji projektu „Europejscy, elokwentni, ekologiczni”, finansowanego przez Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027, metoda CLIL została zastosowana na lekcjach matematyki, historii oraz wychowania fizycznego.Uczniowie z ogromnym zaangażowaniem, radością i motywacją podeszli do tych zajęć.
SKLEP Z UBRANIAMI – JĘZYK HISZPAŃSKI W PRAKTYCE
Grupa dzieci wyjeżdżająca z wizytą edukacyjną do szkoły hiszpańskiej w ramach projektu „Otwieramy się na nowe, wyrównujemy szanse”, finansowanym przez program FERS, intensywnie przygotowuje się do majowego wyjazdu. W przygotowaniu językowym z języka hiszpańskim pomogła nam rodzima użytkowniczka tego języka - pochodząca z Wenezueli Pani Adriana Perez Romero. Tematem zajęć były zakupy w sklepie z ubraniami. Podczas tej lekcji uczniowie poćwiczyli nazwy ubrań i poznali zwroty niezbędne w sklepie z odzieżą, takie jak pytanie o cenę, prośba o przymierzenie, wybór rozmiaru i koloru. Uczestnicy zajęć z wielkim entuzjazmem i zaangażowaniem wcielali się w rolę klientów i sprzedawców. Dziękujemy Pani Adrianie za przeprowadzenie tych praktycznych, pełnych emocji zajęć.
E. Winiarczyk
Podsumowanie Konferencji „ Edukacyjne Horyzonty Europy – projekty, które łączą i inspirują
16 stycznia 2025 r. Salezjańska Niepubliczna Szkoła Podstawowa gościła przedstawicieli Podkarpackiego Centrum Edukacji Nauczycieli w Rzeszowie Oddział w Przemyślu, dyrektorów, nauczycieli, uczniów oraz organizacji pozarządowych, którzy prezentowali swoje doświadczenia związane z realizacją projektów mobilności edukacyjnych. Na początku głos zabrały konsultantki PCEN Oddział w Przemyślu. Pani Elżbieta Komarnicka przedstawiła zasady planowania projektów mobilności edukacyjnych nauczycieli i uczniów, natomiast Pani Iwona Mazur podzieliła się spostrzeżeniami dotyczącymi funkcjonowania szkolnictwa finlandzkiego oraz wykorzystania w codziennej pracy innowacyjnych metod nauczania. Swoje bogate doświadczenia, inspirujące pomysły, niezapomniane wrażenia, a przede wszystkim efekty pracy wynikające z mobilności zaprezentowali również uczniowie i nauczyciele z Szkoły Podstawowej im. Bł. Stefana kard. Wyszyńskiego w Buszkowicach, Szkoły Podstawowej Nr 11 im. Henryk Jordana w Przemyślu, II Liceum Ogólnokształcącego im. prof. Kazimierza Morawskiego w Przemyślu oraz Salezjańskiej Niepublicznej Szkoły Podstawowej im. bł. Ks. Augusta Czartoryskiego w Przemyślu.
Jako współorganizatorzy serdecznie dziękujemy za otwartość, profesjonalizm, zaangażowanie mając nadzieję, że to spotkanie stanie się początkiem kolejnych cyklicznych konferencji poświęconych realizacji edukacyjnych projektów unijnych .