Biblioteka szkolna w nowej odsłonie...
Z radością informujemy, że nasza biblioteka szkolna przeszła metamorfozę. Dzięki przeprowadzonym zmianom zyskała więcej przestrzeni, co pozwoliło na lepszą organizację zbiorów oraz stworzenie przyjaznego i komfortowego miejsca do nauki oraz relaksu z książką.
Jedną z największych nowości jest specjalnie wydzielony kącik czytelniczy dla najmłodszych uczniów. Kolorowe poduszki, regały pełne bajek i przyjazna atmosfera zachęcają dzieci do sięgania po literaturę już od najmłodszych lat.
Nowa odsłona biblioteki to krok w stronę rozwijania pasji czytelniczych, promowania kultury książki i tworzenia przestrzeni sprzyjającej edukacji oraz odpoczynkowi. Zapraszamy wszystkich uczniów do odwiedzin i korzystania z nowych możliwości!
A. Szymańska
Szaleństwa klasy 6 SP w Energylandii
Dnia 13 czerwca uczniowie klasy 6SP wybrali się na wycieczkę do największego parku rozrywki w Polsce – Energylandii w Zatorze. Po dotarciu na miejsce wszyscy byli podekscytowani możliwością korzystania z wielu niesamowitych atrakcji. Szczególnym zainteresowaniem cieszyły się najbardziej ekstremalne rollercoaster'y , takie jak Hyperion czy Zadra. W połowie dnia zaplanowana była przerwa na obiad, który został zorganizowany na terenie parku. Po posiłku uczniowie kontynuowali zabawę, odwiedzając kolejne strefy tematyczne Energylandii.
Wycieczka była bardzo udana – dopisała pogoda, humory oraz energia do zabawy. Wszyscy wrócili zmęczeni, ale szczęśliwi i pełni niezapomnianych wspomnień. Z niecierpliwością czekamy na kolejną taką wyprawę!
I.Szozda
Relacja z wyjścia klasowego klasy 4 SP
Dzień 18 czerwca uczniowie klasy 4 mieli okazję spędzić w bardzo miły sposób poza murami szkoły – na wycieczce po Przemyślu i wspólnej integracji.
Wspólny czas rozpoczął się od zwiedzania Przemyskiej Trasy Podziemnej. Przemierzając tajemnicze korytarze pod starówką, przenieśliśmy się w czasie, poznając fascynującą historię miasta i regionu oraz mnóstwo ciekawostek o ich dawnych mieszkańcach.
Po tej inspirującej podróży w przeszłość udaliśmy się na krótki, ale wymagający wysiłku, rajd pieszy - czerwonym szlakiem dotarliśmy na Kopiec Tatarski. Na szczycie czekała na nas miła niespodzianka – ognisko z pysznymi kiełbaskami, przygotowane z pomocą niezastąpionych rodziców. Serdecznie dziękujemy za ten wspaniały poczęstunek oraz wsparcie w organizacji wyjścia klasowego!
Wyjście zakończyliśmy porcją świetnej zabawy – zjazdami na torze saneczkowym, które wywołały wiele śmiechu, radości i pozytywnych emocji, chociaż i żalu, że trzeba wracać.
To był niezapomniany dzień, pełen słońca, uśmiechów, pozytywnej energii, odkrywania uroków Przemyśla i wspólnej integracji.
Emilia Winiarczyk
Popis fortepianowy naszej utalentowanej uczennicy
Z ogromną radością i dumą informujemy, że uczennica naszej szkoły, Zofia Osoba, zaprezentowała swoje niezwykłe umiejętności podczas koncertu popisowego, który odbył się w Państwowej Szkole Muzycznej I stopnia im. Artura Malawskiego w Przemyślu. Jej występ fortepianowy był nie tylko prawdziwą muzyczną ucztą, ale również wyrazem ogromnej pasji, pracowitości i artystycznej dojrzałości, którą Zosia rozwija z każdym kolejnym dniem nauki.
Zosia to dziewczynka o wyjątkowej wrażliwości muzycznej i talencie. Jej interpretacja utworów na fortepianie poruszyła słuchaczy i zostawiła niezatarte wrażenie. Na scenie wykazała się nie tylko techniczną precyzją, ale też głębokim zrozumieniem muzyki i emocjonalnym przekazem.
To, co czyni ten występ jeszcze bardziej niezwykłym, to fakt, że Zosia z powodzeniem łączy naukę w naszej szkole z edukacją muzyczną w Przemyślu. Taka podwójna ścieżka wymaga od niej ogromnego zaangażowania, samodyscypliny i dojrzałości. Jej codzienna praca, systematyczne ćwiczenia i chęć rozwoju są imponujące - to wzór do naśladowania dla rówieśników i powód do wielkiej dumy dla nauczycieli oraz rodziców.
Serdecznie gratulujemy Zosi udanego występu, życząc jej nieustającej radości z tworzenia muzyki oraz kolejnych sukcesów na scenie i w życiu codziennym. Jesteśmy zaszczyceni, że możemy wspierać ją w tej wyjątkowej, dwutorowej drodze edukacyjnej i artystycznej.
Ogólnopolski konkurs z języka angielskiego The Big Challenge
WYNIKI REKRUTACJI UZUPEŁNIAJĄCEJ - GRECJA
W wyniku rekrutacji uzupełniającej do udziału w programie
„OTWIERAMY SIĘ NA NOWE, WYRÓWNUJEMY SZANSE, POKONUJEMY GRANICE.”
o numerze 2024-1-PL01-KA122-SCH-000210251, realizowanym w ramach programu
Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego 2021-2027,
współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
„Zagraniczna mobilność edukacyjna uczniów i kadry edukacji szkolnej”
zakwalifikowany został uczeń Jakub Urbański z klasy 6 SP.
Relacja z każdego etapu naszej niezapomnianej hiszpańskiej przygody...
Projekt FERS.
Uczniowie Salezjańskiej Niepublicznej Szkoły Podstawowej w Hiszpanii.
W dniach 25–31 maja grupa dwunastu uczniów naszej szkoły z klas 3, 4, 5 i 6, wraz z nauczycielkami: p. Emilią Winiarczyk, p. Agatą Homą i p. Izabelą Szozdą , wzięła udział w edukacyjnym wyjeździe do Andújar – malowniczego miasta położonego w południowej Hiszpanii, w regionie Andaluzji. Mobilność została zrealizowana w ramach projektu „Otwieramy się na nowe, wyrównujemy szanse, pokonujemy granice”,finansowanego z programu FERS (Fundusze Europejskie dla Rozwoju Społecznego).
Celem wyjazdu była wizyta w szkole partnerskiej SAFA Andújar, gdzie nasi uczniowie uczestniczyli w różnorodnych warsztatach: sportowych, muzycznych, matematycznych, ekologicznych, językowych, kreatywnych, tanecznych. Zajęcia odbywały się w międzynarodowych grupach – równolegle w mobilności brała udział także dziewięcioosobowa grupa uczniów z Finlandii. Poznanie hiszpańskiego systemu edukacji i codziennego życia szkoły SAFA było niezwykle cennym i inspirującym doświadczeniem.
Oprócz zajęć edukacyjnych zorganizowano wyjścia i wyjazdy o charakterze kulturowo-historycznym, które umożliwiły uczniom lepsze poznanie Hiszpanii. Uczniowie ze szkoły SAFA, wcielając się w rolę przewodników, przybliżyli nam historię i architekturę miasta Andújar – oprowadzili nas po najważniejszych i najbardziej charakterystycznych miejscach, takich jak ratusz, wieża zegarowa, rzymski most nad rzeką Gwadalkiwir i inne.
Bardzo cennym i interesującym punktem mobilności była całodniowa wycieczka do Kordoby. Podczas podróży pociągiem uczniowie pracowali w czteroosobowych grupach nad mapami miasta, przygotowując prezentacje dotyczące najciekawszych zabytków i miejsc. Na miejscu dzielili się zdobytą wiedzą z innymi. Zwiedzanie rozpoczęliśmy od jednego z najbardziej imponujących zabytków architektury – Mezquita-Catedral, czyli Meczetu–Katedry. Ta wyjątkowa budowla, łącząca elementy sztuki islamskiej i chrześcijańskiej, powstała w VIII wieku jako meczet, a po rekonkwiście w 1236 roku została przekształcona w katedrę. Charakterystyczny „las kolumn” i łuki w kształcie podkowy wprowadziły nas w niezwykłą atmosferę wielokulturowej Andaluzji.
Po zwiedzeniu Mezquity udaliśmy się na spacer wąskimi, pełnymi uroku uliczkami Kordoby, odwiedzając m.in. Calleja de las Flores (Uliczkę Kwiatów) oraz Calleja del Pañuelo (Uliczkę Chusteczki). Na zakończenie podziwialiśmy rzymski most oraz wysłuchaliśmy opowieści o jego historii.
Pobyt w Hiszpanii był nie tylko okazją do nauki i zwiedzania, ale także do bezpośredniego poznania codziennego życia mieszkańców Półwyspu Iberyjskiego. Dzięki zakwaterowaniu w rodzinach goszczących nasi uczniowie mogli doświadczyć hiszpańskiej gościnności, uczestniczyć w życiu codziennym, poznać miejscowe zwyczaje, spróbować regionalnej kuchni i – co najważniejsze – praktycznie używać języka hiszpańskiego i angielskiego. Wspólne rozmowy, sytuacje dnia codziennego oraz uczestnictwo w życiu domowym przyczyniły się do wzrostu kompetencji językowych oraz zwiększenia otwartości, odwagi i samodzielności uczestników.
Był to niezwykły i niezapomniany czas – nie tylko pod względem edukacyjnym, ale również kulturowym i emocjonalnym. Wyjątkowe ciepłe i serdeczne przyjęcie ze strony gospodarzy sprawiło, że każdy uczestnik wyjazdu zyskał nie tylko nowe umiejętności i wiedzę, ale również przyjaźnie, które – mamy nadzieję – będą trwać jeszcze długo.
Naszą hiszpańską przygodę udało się przedłużyć i wzbogacić również po powrocie do Polski – poprzez udział uczestników mobilności w cyklu warsztatów poświęconych kulturze Hiszpanii. 11 czerwca udaliśmy się do Rzeszowa, gdzie zrealizowaliśmy trzy moduły tematyczne: lekcję tańca flamenco w Studio Flamenco „La Perla”, warsztaty kulinarne w restauracji „La Fuente” oraz zajęcia kulturowo-językowe prowadzone przez nauczycieli ze szkoły hiszpańskiej „Montepinar”. Warsztaty były bardzo owocnym dopełnieniem wyjazdu, utrwaliły i pogłębiły wiedzę o Hiszpanii: jej historii, geografii, gastronomi i kulturze.
Z radością możemy również zdradzić, że kolejnym etapem naszej hiszpańskiej przygody będzie rewizyta – w przyszłym roku szkolnym to uczniowie SAFA Colegio odwiedzą naszą Salezjańską Niepubliczną Szkołę Podstawową. Czekamy na nich z niecierpliwością!
ZAPRASZAMY DO OBEJRZENIA RELACJI Z KAŻDEGO ETAPU NASZEJ HISZPAŃSKIEJ PRZYGODY
PRZYGOTOWANIE JĘZYKOWE DLA NAUCZYCIELI
PRZYGOTOWANIE JĘZYKOWE DLA NAUCZYCIELI
WYJEŻDŻAJĄCYCH NA MOBILNOŚCI W RAMACH PROJEKTU FERS
„OTWIERAMY SIĘ NA NOWE, WRÓWNUJEMY SZANSE, POKONUJEMY GRANICE.”
Zapraszamy nauczycieli biorących udział w zagranicznych kursach edukacyjnych na „środy z językiem angielskim” - zajęcia konwersacyjne w języku angielskim, prowadzone przez p. Emilię Winiarczyk, przez cztery kolejne środy na platformie TEAMS w godzinach 18 – 19.
Tematyka poszczególnych zajęć:
1) przedstawianie się i mówienie o sobie
2) podróżowanie, zakwaterowanie, zakupy, jedzenie
3) zdrowie i czas wolny
4) edukacja i edukacja specjalna
Jednocześnie zachęcamy uczestników kursu „Embracing neurodiversity, supporting special educational needs” do korzystania z udostępnionej dla nich przez szkołę ETI Malta platmormę e-learningową.
Opublikowano 15.06.2025 r.